|
|
|
|---|---|
| Hej någon som vet vad frakt kostnaden skulle kunna bli om man köper 20" fälgar påebay, altså leverans från Usa, kanske någon har handlat där?, finns juh en hel del billiga saker till Bmw där, men frakten lär väl bli dyr som bara den antar jag :( | |
|
Risken är väl att man kan få betala tull här i Sverige om man köper något från USA... // Jögge Länk |
|
|
du kan ju fråga säljaren, de brukar vara hjälpsamma att kolla upp fraktpriser - i alla fall de jag frågat. annars är ju www.ebay.de eller www.ebay.co.uk bättre alternativ, så slipper du tull. |
|
|
Vid dom undersökningar jag gjort i frågan så har jag kommit fram till följande: 1. Vid köp från stora väletablerade firmor som brukar levererar runt om i världen kan fraktkostnaden vara förvånansvärt låg. Var tex billigare att köpa en verkstadshandbok till en 5-serie från Amazon.com i USA än från Amazon England eller förall del i den lokala bokhandeln. Fast då "slapp" jag ju förstås moms,tull och annan onödiga byråkratikostnader. Likadant var det när jag köpte en FM-sändare i år från www.ccrane.com. För övrigt alldeles superb apparat som gör att jag kan lyssna på datormottagna radioprogram i vilken radio som helst i hela huset inklusive i garaget. Eller lyssna på MP3-spelaren i bilen. Och med ypperlig kvalitet!! 2. Från företag som inte är vana vid att skeppa grejor runt jordklotet kan frakten vara oöverkomligt hög. Tex tänkte jag köpa ett ventiljusteringsverktyg till in E34 M5 i USA. Fraktkostnad för ett litet fjuttpaket= 500 kr!! Personligen skulle jag inte tro att det är lönt att skicka fälgar från USA. Men som sagt var be avsändaren kolla vad det kostar! Per L |
|
|
okej tackar för svaren, ska kolla med försäljaren,, vi skickar kontainrar med lyft bord från jobbet både till usa och England, synd att det inte var andra vägen så att säjja, då hade man kunnat kasta med fälgarna i kontainern me lite tur hehe :P |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.