|
|
|
|---|---|
| Jag har en tysk importerad 525i E50 med en knapp på ratten för talstyrning, när jag trycker på knappen så kommer en kvinlig röst på tyska, och jag kan typ säga nått men den svara med att den inte förstår på tyska, säger jag approch, su avlustas det, som jag kan förstår så kan man styra navigation + telefonen med den, vet någo hur man kan ändra språket om det går? eller hur det funkar? | |
| Datorn tar väl "approach" som "abbrauch" = avbryt! :))) | |
|
oj skev fel skall vara E60 :) Ja typ avbryt. men vad kan man göra mer? |
|
|
Hmm, detta har varit på tal förut, men jag kommer inte ihåg om röststyrningen er "software" baserat eller om det krävs en ny enhet för att ändra språk.. När du byter språk i Idriven, ändras inte röststyringen eller hur? Har det i vår bil på engelska, det är otroligt vad den kan. ALLT !!! Använder det ibland, så slipper man gå igenom en del menyer, men det är mest en rolig grej att ha.. Älskar när hon uttalar någon långt och kompliserat ;-) är man freak eller? BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Hmm intressant, i Idrive menyn kan man bara ställa in till olika språk menyer. Hmm Måste få igång detta om det är så bra som du säger :P |
|
|
Om du har en CCC (Car Communication Computer) baserad huvudenhet (som man har med navigations sytemet) så ska man kunna ladda olika språk för röststyrningen via CIP programmering. Men det verkar också som om det är beroende på vilken version man har av ULF (Bluetooth) eller TCU (Telematics) enheten för att det även ska fungera med telefonen. /RS2 |
|
|
Har samma problem på min nya bil som levererades 15/4 05. Röstyrningen är en tysk tjej och jag fattar ingenting...så vår relation har varit full av missförstånd :-( :-( men nu på Fre skall jag lämna in bilen och de kommer då att konvertera henna till en engelsktalande tjej :-) :-). Tydligen är det en hel del jobb eftersom de behöver bilen en halv dag. Mvh Janne |
|
|
Det tar ca 4-6 timmar att uppgradera software'n i bilen!!! Se till att du får CIP 16.2 Har du Prof. navi får du Bird's eye wiev, nav business då får du MP3 :-) MP3 till oss med Prof.nav kommer till september ;-) BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Hej! Sim Tack för infon...jo jag kommer att be dem lägga in 16.2. Tyvärr så kommer jag inte att få MP3 funktionalitet. Jag har business radio med logic 7 och efter vad jag har hört så måste jag ha proff. radio för att överhuvudtaget kunna få MP3 funktionalitet. Mvh Janne |
|
|
Coolt, Jag ringde BMW göteborg, kostar 1500 kr att uppdatera och göra om till engelskt, dom behöver ha bilen 1 dag. |
|
|
Ingår inte Prof radio i Logic 7 ??? BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
På Fre lämnar jag in bilen hos BMW Mölndal GBG. De utför arbetet gratis eftersom det ingår i nybilsgarantin. Jag lämnar bilen 07.00 och de har lovat mig att den skall vara klar vid lunchtid. Osäker på om radio proff. ingår i Logic 7. Hur kollar man upp det? Går det att se visuellt? Mvh Janne |
|
|
Är din inköpt i Sverige? |
|
|
Hej! Dimah Jo, den är inköpt i Sverige, men om din bil är ny så borde du väl också ha någon garanti? Mvh Janne |
|
|
Jo det tror jag med, skall höra med BMW Göteborg. Berätta gärna vilka förbättringar det blev på din bil! |
|
|
Usch...fick hämta bilen oprogrammerad. De hade fått dataproblem så fick en ny tid den 3:e Maj. Känns som att jag måste lära mig lite tyska för att kunna prova röststyrningen innan. Mvh Janne |
|
|
Aj fan :P då kan jag hålla mig till dess :P |
|
|
JJK, Har du omprogramerat din bil ? hur gick det? några förbättringar? Finns en ny release nu ver. 17 har jag läst på anna forum. |
|
|
Hej! Dimah Ja, nu är bilen omprogrammerad till engelsk röststyrning. Det fun gerar perfekt och det är både säkert och kul med röstkommandon. Eftersom jag inte har Navi så fungerar bara röstkommandon för telefonen, men det är kanonbra :-) Jag har inte märkt några övriga skillnader på bilen...när jag hämtade den berättade de att bilen redan hade ver 16.2 eftersom den är ny. Har också hört att det skall finnas en nya version av programvara ver 17, men vet inget om några skillnader. Mvh Janne |
|
|
Allright, Skall kontakta BMW i Göteborg för omprogrammering av min bil. Tackar för infot! |
|
|
Är det någon som vet om det ingår röststyrning i optionkod 644 (bluetooth gränssnitt) som det gör på 1 och 3 serien eller måste man beställa detta separat till 5-serien? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.