AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.363

Kan man ställa av och på en fordon samma dag?

Ve
210
Velgro
G32 640D GT
Går det att göra så och hur blir det med skatten i så fall? Anledningen till detta är att jag av någon anledning automatiskt fick ett visst försäkringsbolag på min nya bil, innan jag ens hade haft möjlighet att höra runt bland olika bolag. Därför måste jag idag ställa av bilen, för att på så sätt kunna byta bolag, och sedan ställa på den igen. Frågan är om man kan göra den proceduren på en och samma dag? Några råd någon?
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Ställ av den sista i månaden, ställ på den första i månaden därpå. Annars åker du på dubbel skatt för en månad.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
parolof
du måste väl kunna byta bolag utan att ställa av och på om du inte fick välja bolag själv
To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Fick du inte provapå-försäkring för 200 kr per månad?
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Kontakta bolaget. så stela kan de inte vara så de inte "släpper" dig.

Automat är bekvämt men helst med V8 muller
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
När jag ville göra en liknande manöver så gick jag in på vägverkets kontor där dom kan göra det direkt.
Ve
210
Velgro
G32 640D GT
Jo för bolaget att släppa mig är inga problem, men det nya bolaget vill inte teckna försäkringen bakåt i tiden, vilket man måste göra av någon anledning. Annars blir det trassel och böter från Trafik......nånting om bilen inte varit försäkrad den perioden.

Erikw: Är det verkligen så dumt att man åker på dubbel skatt? I så fall var det tur du sa det, åker ju diesel dessutom så skatten är hög.

Men det finns alltså inget som hindrar en att ställa av och ställa på bilen på samma dag?
Ve
210
Velgro
G32 640D GT
Min förra bil hade också detta förs.bolag, men när den nya bilen kom så blev det automatiskt samma bolag av någon anledning. Antingen har någon på BMW där jag köpte bilen antagit att jag ville ha samma när som ställde på bilen, eller så är det försäkringsbolaget som antagit det. Hur som helst så är det en jävla soppa just nu. Tack för svaren.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.