AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
668

Hur har bilförsäljare agerat när ni var sugna?

Visa användare
162
Perra L
E36 318IS coupe -93
E30 320 Cab -90
När ni dreglat på bil och eventuellt bestämt er på firma, hur har då försäljaren agerat, sakligt, säljsnack, skitsnack ja ni vet vad som menas... Kommer att skriva uppsats om detta, mkt tacksam för vad ni har för upplevelser av bilköp.
Tack på förhand
Per l

BMW CS 05928
cane
En bil som hade stått höst,vinter,vår som jag ville... la ett bud på 10% under begärda som accepterades av säljaren. Dan efter ringer han upp och säger att ekonomichefen sagt nej + drar en saga om att det nu finns en till köpare!
kilroy
Det duger inte att stå och dregla hos en duktig bilhandlare, då är man såld...Mvh kilroy"Det bästa sättet att hantera en frestelse är att falla för den" Oscar Wilde

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Jag löpte min bil i Stockholm efter att i 6 månader letat efter en "ny" BMW. Var tll och med i Tyskland utan att hitta det jag ville ha. Såg en annons på en annan BMW hos en bilförsäljare i Märsta. Åkte dit, men när jag väl var där så hittade jag en massa små fel på bilen jag hade tänkt mig från början.

Säljaren tyckte att det var tråkigt att jag åkte ända dit och inte var nöjd. Då visade han mig den bilen som jag har nu, jag såg den inte först eftersom de hade så många bilar, mestadels sport och lyxbilar a lá Porsche, Mercedes SL, Mercedes ML, Jagouar etc.

När jag såg den blev kär direkt. Han begärde lite för mycket för den till och börja med, men när jag sa att jag betalar allt kontant nu, då gick han ner till det pris som jag ville köpa den för. Fick även fyra nya däck på köpet. Han nämnde även att han gick ner i pris för att han kände sig skylldig då han inte berättade i telefon att den första bilen som jag var intressard av hade dålig Vanos:)

------
Länk
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.