|
|
|
|---|---|
|
Hej. Problem 1; mystiska ljud: När jag har sommardäcken på så låter det nästan som ett hjullager ifram som är dåligt i lägre hastigheter, men i vintras när jag hade vinterdäcken på så hörde jag inget... Om det skulle vara ett hjullager så borde det väl höras i högre hastighter? Det är just när man bromsar in och kommer ner mot 40-30 km/h som ljudet uppstår. Någon som har ett tips? Kan däcken vara dåliga?! Problem 2; mystiska slagljud: När jag kör på ojämn väg så slår det från bakvagnen. Har bytt silentblock, bussn. till bakaxeln samt stötdämparlagring. Fortf så återstår ljudet... Väldigt jobbigt! Nu står jag utan aningar om vad som kan orsaka detta... Har dock sett att det finns 2 bussn. till, en på vardera sidan, som sitter fast i karossen. Någon som vet vad de heter samt om de är svåra att byta? Problem 3; vibrationer: När jag åker iväg med bilen och närmar mig ca 40 km/h så uppstår det ett durrande/vibrerande ljud från bakvagnen, hela bilen som vibrerar men försvinner sedan vid ca 50 km/h. Någon som vet vad det kan vara? Kan det tänkas vara Hardyskivan som gett upp?! Suck! Många fel nu och lång text.. Men jag vill ha min bil oljudfri... Har sökt ang dessa men ej hittat något som jag tyckt stämt in! Varför välja något annat när man kan åka BMW!! | |
|
På problem 2 undrar jag om det kan tänkas vara nummer 9 (nio) på bilden Länk Varför välja något annat när man kan åka BMW!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.