AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
577

sänking 60/40 kommer det å gå ?

Halloj !

Jag ska slänga på en sänkning 60/40 med dämpare snart, men det var så att jag inhandlade nya fälgar innan och till min förvåning så ser den lägre ut nu än innan, hmmz kommer det att gå utan att den blir allt för tok låg? Alla som har just den här sänkningen lr nått liknande dela med er om ni har nå bilder lr erfarenheter.

Spookshow: Jag fick nå bilder av dig förrut vad har du för profil på däcken ?

/ KEN
Länk
Tjenare :-)
Har äkta conturfälgar på sommaren som är 7,5tum fram 8,5 tum bak. På de sitter det 225*45/17 samt 245*40/17. Sitter perfekt, och min bil är ju 60/30 sänkt. Ser riktigt bra ut tycker jag personligen...
Är ju viktigt att man inte ändrar omkretsen på hjulen så mkt. Får enligt lag inte diffa mer än +/- 5% tror jag. Mätarna visar fel och så..
Hoppas det blir bra med sänkningen!

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW!
Ja fattar ine då? Då borde ju det bli exakt lika tycker jag. Jag kör på BMW Y fälg lr va man ska kalla den med 225/45/17 runt om. Blir lite mer bak då men det ska ju inte göra så mkt. Förökte skicka mail till dig med lite bilder på min bil får se om du tycker att den ser ut som din gjorde innan men det gick inte o skicka, Har du nån mail som funkar ?

/ KEN
Länk
Ja...det borde bli rätt lika...skall vara att min inte är sänkt det som jag tror då...men borde vara det då jag fick kartongen och så med när jag köpte bilen. Satt ju på när jag köpte den...
Borde funka att skicka till den mailen jag har i profilen. Du kan ta bort e:et i taellberg om du vill. Men borde funka ändå.

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW!
Ja lr ännu snabbare ! Vet du hur mkt m chassiet är sänkt mot e36 org ?

/ KEN
Länk
Ne det har jag inte nån aning om faktiskt. Men det borde väl nån på forumet veta tycker jag.

Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Mchassie sänker 15 mm :)

///Foppa
Är du hundra på d foppa ? 15 runt om alltså? Försökt att ringa runt o fråga men ingen vet säkert säger d.

/ KEN
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.