|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar om det finns någon som vet hur man byter språk från tyska till engelska i bluetooth-systemet som jag har i min E60. Det är Talstyrningen som man aktiverar från ratten som vill att jag skall prata tyska med den. Det hade oneklingen underlättat med engelska. | |
|
På min kompis M5 E39-02 med fast monterad telefon med trådlös lur så skulle han vara tvungen att byta talstyrningsmodulen för att det skulle funka. ca 4kkr på BMW men jag vet inte om det är annorlunda med ditt kit. Sitter en låda vänster bak i skuffen med talstyrningeni E39. På E60 beställer man vilket språk det skall vara från fabrik så jag tror att det är liknande....Möjligt att det kanske går att byta med BMWs DISdator? Asken |
|
|
Har samma problem på min nya bil som levererades 15/4 05. Röstyrningen är en tysk tjej och jag fattar ingenting...så vår relation har varit full av missförstånd :-( :-( men nu på Fre skall jag lämna in bilen och de kommer då att konvertera henna till en engelsktalande tjej :-) :-). Tydligen är det en hel del jobb eftersom de behöver bilen en halv dag. Mvh Janne |
|
|
Men är det inte bara att välja rätt språk i settings-menyn? Har E39 med blåtand som har inbyggd röststyrning, den blev tysk när jag kopplat ur batteriet. Sedan blev den engelsk när jag ändrade språk i setup-menyn så alla menyer blir engelska... Kostade 0:- Men E60 kanske är annorlunda, vet inte så mycket om iDrive-systemet. /Hammar |
|
|
Hej! Hammar Via I-drive så kan man ändra språket i I-drives menyer, men för att ändra språk på röststyrningen så måste bilen lämnas in till en ÅF. Mvh Janne |
|
| Jag fick min nya 535d i förra veckan och har en fråga ang. just röststyrning till telefonen. När jag trycker på knappen på ratten för röststyrning händer ingenting. Fick för mig att det skulle vara röststyrning om man har blåtandinstallationen, det har tom den andra bilen i familjen, en 120d. Tänkte bara höra med er här innan jag kontaktar BMW och hör med dom, så skriv gärna! | |
|
Jag fick röststyrning då jag gjorde min blåtandinstallation på E39. Har du tryckt in knappen tillräckligt länge? Tror det är ca 3 sekunder man måste hålla nere och då kommer ett "blipp" och så får man tala. Kan inte E60 så jag ska kanske vara tyst, det kanske är annorlunda på den. ;-) Kuriosa: En gång blev min flickvän irriterad när jag kom åt knappen av misstag (har den på armstödet) och hon skrek då "shut up!" till den, och då sa den "Cancel..." och avbröt, så lite intelligens har den i alla fall. :-) /Hammar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.