|
|
|
|---|---|
|
Har följt forumet länge men inte hittat något som liknar mitt problem. Plötsligt fick bilen för sig att tveka på gaspådrag, det hände för något år sedan men jag har inte hittat felet. För ett tag sen kom jag på att det var varvtalsrelaterat. Vid 1600-1700 samt vid 3200-3400, alltså dubbla varvtalet finns problemet. i övrigt så går den perfekt! Kan det ha något att göra med bränsleavstängningen? Men varför då vid dubbla varvtalet? Det som är bytt/kontrollerat: Fördelarlock, rotor och tändkablar. tändstift cyl 6 givare vevaxelgivare luftfilter tomgångsmotor rengjord uppmätning av luftmängdsmätare rengöring och uppmätning av spjällgivare visuell kontroll av kort i styrbox varvräknaren fungerar som den ska när den tvekar. Någon som har en aning? FAF | |
|
Reset av datorn? Lossa en kabel till batteriet en halvtimme. Svekke |
|
|
Gjort, även reset av serviceindikator. glömde skriva det.. FAF |
|
|
Eftersom det inte verkar vara tändningsrelaterat (eftersom varvräknaren fungerar hela tiden) så undrar jag om du bytt soppa filter samt mätt upp bränslepumpen , bränsletrycksregulatorn ? Billy B-10 Länk |
|
|
ok. Jag skulle nog testa o byta bränslefilter. Har du otur kan det vara katten som insatsen satt sig på tvären.. Svekke |
|
|
Har även mätt bränsletryck när den tvekar och den håller trycket bra..Tyvärr FAF |
|
|
kamremmen sitter den rätt , dvs så att den inte har hoppat ngn kugg.. Billy B-10 Länk |
|
|
det gäller väl 520 -88 va ? Billy B-10 Länk |
|
|
Samma problem även efter kamremsbyte, men det jag tycker är konstigt är att det ena varvtalet är dubbelt mot det andra!! Är det någon som har ett schema över styrboxen, är lite inne på att det har med bränsleavstängningen att göra. FAF |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.