|
|
|
|---|---|
|
Har problem med bränsleblandning efter vipparms o kam byte. Motorn får för fet bränsleblandning. Avgaserna luktar surt/bensin. Motorn går orent/bluddar på tomgång o är kraftlös vid gaspådrag. Ska inte databoxen ställa in sej efter den nya kammen eller är ja helt fel ute? Har felsökt lite själv bla. tändspole, tempgivare till kallstart, bytt dåliga slangar, fördelare + rotor... Finns de nå mer ja kan göra? Går de överhuvudtaget fixa själv eller måste en BMW verxtad ställa om boxen? | |
| Hmm.. glömde skriva att de är m20 motorn som ja har problem med... sorry för de... | |
|
jag har samma problem med min 520 har du fåt nån svar taksam om du svarar |
|
|
Tja... Nej har inte fått nå riktigt svar än men har hittat en som har likande prob efter rep... Länk |
|
|
Okey vad kan de va va tror du jag e jätte lessen på bilen den står ute nu och går inte |
|
|
har bilen stannat helt nu? Är oxå less på min bil... Ja har inte orkat skruva på min bil idag.. Har starkt funderat på lämna in den på BMW på måndag på en självtest... 250:- för att de kopplar in en dator o kollar vart felet sitter... |
|
|
nu fick jag igång bilen men han går kass den går dåligt de går inte o gasa man måste gasa mycke för att den ska gå varför vad kan det vara va tror du mvh |
|
|
jag tror att jag ska me till bmw service men kostar dent inte mer än 250kr kola felsökning tack för hand |
|
| Åk te Nyköping o testa bilen.. där ta de 250:- för data testen... | |
|
va tar dom i norrköping |
|
| ingen aning... ring o fråga... | |
|
jag ska göra det kan de va nån möglighet att motor e kass |
|
|
Svårt o säga eftersom ja inte sett motorn... |
|
|
Hur gick den tiden innan reparationen? FAF |
|
|
den gick alltid dålig |
|
| Min funkade bra innan rep... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.