AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.589

Jag som trodde det skulle bli en billig Inspektion 1...

Hade M5'an på Inspektion 1 idag. Prisförslaget var 350€, och eftersom bilen inte haft några fel jag vetat om så trodde jag verkligen att denna gång slipper jag billigt undan!

Nehej! Inspektion 1 kostade 440€, sedan hade de hittat nåt skoj fel i min styrning (nåt litet glapp) samt nåt fel i bakvagnen (inte plattorna som håller fast kränghämmaren, nej för de byttes båda idag, de var spruckna!) utan nåt annat (allt på finska) Nåja pris förslag på detta 709€, endast delarna! Hurraa! Igen en gång billigt att åka BMW...

Man börjar bli trött på att lägga ut 2000€/bil i året på reparationer och service... SUCK.

Min M5 i svenska E39 M5 registret
Länk

Enda positiva med denna dag hittills är att jag såg en urläcker E34 M5, Calypsoröd med Msystem 1 fälgar. Bilen var i nyskick! Bara glänste innanför såväl som utanför! Ägaren var en medelåldersman. Skulle gärna snackat med honom, men bilen stod ensam och han kom precis när jag körde ut från BMW.

Länk

KW
113
KW
740iA -95
Ja det kostar att åka mkt motor...;)
Men en ca. 4000 kr är ju endå inte så värst mkt för en Insp.1.
Trampa på högerplattan så glömmer du nog dessa pengar för ett tag...

Visa användare
ProPro-medlem
712
maverick_750rr
E38 750iL -00
individual
F02 760Li -15
individual
E36 323Ti -99
individual
Vad gör de på inspektion 1 egentligen?

Kan man inte göra det själv?

Jag har lärt mig att bara lämna in till inspektion 2. Det som många firmor beskriver i sin inspektion 1 gör jag alltid själv.
Visa användare
33
FFG
M5-00
Ducati 996 Biposto 01
Jag skall lämna min M5 till inpektion 2 hos Per i Huddinge på måndag. Förhandsbesked för kostnade var ca 10 000:- Enligt Per skulle samma jobb kosta ca 14 000:- hos BMW. Det är klart att de svider men man viste de ju innan man skaffade bilen

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
maverick_750rr: Det som görs på inspektion 1 finns här:

Länk

//Schnitzer

FFG:

Ja det är ju klart man vet att bilens service är dyr, men när grejer hela tiden ska bytas! Hittills har min bil på 8 månader kostat mig ca 2250€, i service och reparationer. Lite på 20.000kr alltså. Klart den dyraste M5 jag haft. Så kom ihåg detta när ni köper E39 M5'or. Hoppas på ett billigt fortsatt ägande... Bilen är ju inte riktigt ekonomiskt försvarbar annars.

Det hela började med ABS modulen, men då stod ju visserligen bilbutiken för halva så sanningen är mera år 1700€, men oavsett så har bilen klockat service och reparationer för 2250€. Hoppas man kommer under 3000€ första året:(

Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.