|
|
|
|---|---|
Lehmus |
Började för cirka ett halvår sedan. Märkte att rutorna blev immiga och att det var väldigt fuktigt på golvet efter regn. Detta främst på passagerar sidan fram. Gjorde då ett vatten test och givetvis hade man fått det sk. "ljudisolering" har lossnat felet. Okej tänkte jag...jag lämnar in bilen på lagning. Limning av ljudisoleringen gick på 2000 spänn. Då ingick även ett vatten test hos dom. Efter drygt 1 månad så märker jag att det är fuktigt på förarsidan med!! Detta problem har jag ännu inte fixat...då jag kommer att göra det själv denna gången. Inte nog med det. Cupé fläkten lever eget liv. Började för ca. 3 månader sen. Och nu förra veckan la den av helt...med följd att batteriet drog ur sig...det var som man säger helt out! Det är det sk. "fläktmotståndet" eller "slutsteget" som gett sig. Summa för detta 2000 spänn. Det roliga är att det nog varit dåligt längre än så. Detta har i sin tur legat och tagit effekt...och ökad bensinförbrukning. Nu inväntar jag länkarmar + spindel leder...den super duper braiga konstruktionen...blir dyrt. Någon som vet några mera typ fel man kan förvänta sig på E46:an?? Rost vet jag redan om att det kommer att komma vid motorhuv. m.m. Det var nära jag sålde bilen och tittade på nytt. Men nu har man lugnat ner sig lite. Så nu fick man sagt det. //Lehmus |
|
Ditt isloeringsproblem med läckage som följd har jag knappt hört talas om alls. Fläktmostånd och fläktslutsteg är samma sak. De kostar 800 kr att köpa och byter gör man själv. Finns ett väldigt bra mektips för det här: Länk Spindellederna är en svaghet som dock iregel går på Goodwill. Annars har mekonomen dessa numera har jag sett. De bästa är väl att köpa materialet på Bmw och låta någon kunnig mek montera dom för en vettig peng. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.