AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
564

Kamaxel från Schmiedmann!

Visa användare
234
BarablåBMW
635CsiA -88 sedan -96
Jag beställde en kamaxel med vippor, vippaxlar och oljerör från Schmiedman för cirka 3 veckor sedan och betalade i förskott på banken. Idag dök paketet upp på Posten och jag åkte och hämtade det. När jag öppnade ytterpaketet blev jag misstänksam för det kändes som om innerpaketet var 2-delat!
Kamaxeln var av på mitten!
Tillbaka till posten för skadeanmälan, så nu sitter jag här med en skadeanmälan men inga grejer! Jag som tänkte spara en hacka, men nu ser det bara ut att bli problem!
Är det någon som varit med om detta tidigare och vet vad som händer?

Vixit, dum vixit, laetus
parolof
Shit, vilken jämra otur, det måste behövas en hel del våld för att knäcka en kamaxel, hoppas du får ersättning!
Det borde bli Posten som får stå för skadan. Frågan är väl hur de ser på saken när paketet öppnades sas hemma? Fast å andra sidan så är det ju oftast som så att man öppnar paketet hemma och ingen annanstans...

// Jögge Länk

Visa användare
234
BarablåBMW
635CsiA -88 sedan -96
Tack paralof, lite medkänsla va vad jag behövde!
Jögge! Även om posten står för skadan, så blir det svårt att laga motorn utan grejor!

Vixit, dum vixit, laetus
Co
987
Codriver
325i Coupé -92
På jobbet har vi haft med postens reklamationer att göra och det tar TID!
Som det fungerat hos oss har de kommit och hämtat det skadade godset efter ett par veckor och sedan hört av sig efter ytterligare ett par veckor och reglerat skadan. Så bered dig på att det kommer att ta tid. På jobbet är enda lösningen att beställa nya grejer och att avvakta betalning för de gamla. Men så mycket extra pengar brukar man ju inte ha som privatperson, att man kan göra så och vänta på eventuella ersättningar från posten.
Ligg på posten hårt. ring massor av gånger för att få dom att lösa det så snabbt det bara går, är det enda rådet jag har.
Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Antingen har de tappat paketet från 100m höjd eller så har det varit fabriksfel på kammen. Har aldrig varit med om att en kam går tvärt av. Är det någon här som varit med om det?

"Pain Is Just Weakness Leaving The Body."
Visa användare
234
BarablåBMW
635CsiA -88 sedan -96
Jens!
Brottytan såg väldigt grov ut. Antingen har paketet kastats eller kommit i kläm! Axeln var inslagen i bubbelplast, wellpappskartong, bubbelplast igen och wellpapp. Axeln är dock ganska lång. Paketet var inte märkt "fragile" eller dyl!

Vixit, dum vixit, laetus
BarablåBMW!

Jag trodde det var så att du var orolig över skadan som sådan, och inte att du saknade prylar att jobba med....

// Jögge Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.