|
|
|
|---|---|
|
Hej! Vad är den ungefärliga kostnaden för att lämna in bilen på bmw och byta koppling. M5 3.8 -92. | |
|
Du kan nog räkna med dryga 8.000:- iaf... En vild gissning är 9.000-10.000:- Inkl delar och arbete vill säga... |
|
|
Jag köpte originalkoppling på bmw i Nyköping, kostade 2900:-. med bmw club sweden rabatt. Tryckplatta, lamell och urtramningslager. Arbetet vet jag ej. |
|
|
När jag köpte min M5:a så var kopplingen precis bytt och det kvittot landade på ca. 7.900:- inkl arbete... Och det var inte hos BMW utan en fristående verkstad. ( dock auk. bmw service. ) |
|
| Sök på kopplingsbyte och m5. Jag gjorde det och vill minnas att det var någon som hade fått det gjort på 5000 på bmw. | |
| Jag sökte runt lite och får be om ursäkt för mitt hastiga uttalande. Verkar nog snarare som minst 7000:- | |
|
Jag ska byta på min 3.6 snart, det kommer att kosta ca 5500:- för arbete och en komplett kopplingssats, på auktoriserad BMW-verkstad. Priset för själva arbetet varierar en del beroende på var i landet man befinner sig förstås, timdebiteringen här är ca 800:- och de räknade med knappt tre timmars åtgång. -M5 E34 Limousine register Länk |
|
|
Ragga lite verktyg,nåra skruvsugna polare Å en platta öl så fixar ni det nog själva. Bytte min lamell i vintras, tog mig 3 timmar att få ner lådan( inkl. kafferast) Är inte så svårt som man tror. (,") |
|
| Ska lämna in m5an på måndag. Mekaren sa att det var ett jävla (ursäkta uttrycket) negerjobb att byta koppling. Avgassystemet har ju en förmåga att råsta ihop ordentligt. Han ville hur som hälst ha mellan 1500 och 2 beroende på hur det gick. | |
|
Är det nån skillnad på kopplingen mellan olika årsmodeller? när jag körde min svågers 3,6 -91 och jämförde mot 3,8 -96 så var hans koppling riktigt sportig medan min nästan är personbilsaktig. Vilken vill man helst ha ?? den tungtrampade såklart! dock var det tjatigt i längden när vi låg i bilkö på autobahn. Kolla upp om det finns olika sportiga kopplingar innan du bestämmer dig för ett byte. |
|
|
3,6l kopplingen är för män med hår på bröstet:) Totalt olika. (Kanske inte konstruktions mässigt men känslan iallafall) Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
| M5e34-96. Hur har du fått din M5:a att vara en 96:a??? | |
|
Finns ju inga -96:or. Då är det nog med största sannolikhet en -95. //Schnitzer |
|
| Fick ett pris nu av bmw-verkstaden hemmavid. 6000:- Tycker jag e skapligt. | |
| Enligt ryktena här på forumet blir man av med den härligt tungtrampade kopplingen när man byter på 3,6orna. Ska bli spännande och se, för jag lämnar in en 3,6a idag på kopplingsbyte. Har köpt ett komplett koplingskit(lamell, tryckplatta, lager) på bmw. Enligt dom var det inte samma prylar som till 3,8an. Får väl tillbaks bilens enare i veckan så då kan jag medela. | |
|
6300 kr inkl arbete på bmw här hemma har själv gjort de där mvh M5 THE REAL POWER |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.