|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Halloj! Letar efter ett bra medel till att rengöra fälgar med, bara tål inte de där små asfalts fläckarna. Kör med hagmans fälgrengöring och autosmart avfettning. Vill ha nått med mera krut i nån som vet? rekondarna brukar väl ha bra grejer ??? / KEN Länk | |
|
lahegas.. på dunk, du spär den själv.. helt outstanding.. rinner inte va fälgen.. utan stannar kvar och "jobbar".. det är inte den höga farten som dödar, utan det plötsliga stoppet!! |
|
|
Var köper man det? Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
autoexperten i Malmö.. har på dunk... det är ej samma som sprayflaskan för konsument!! det är inte den höga farten som dödar, utan det plötsliga stoppet!! |
|
|
ferraripeter2: Ok låter ju suveränt, är det svårt att få tag på ? Själv bor jag i dalarna. / KEN Länk |
|
|
Förresten tackar för bra bilvårds tips Micke! Letar efter gliptone i närheten här, verkar ju som en suverän produkt :) / KEN Länk |
|
|
kolla på Lahegas hemsida, om någon återförsäljare finns i ditt län! det är inte den höga farten som dödar, utan det plötsliga stoppet!! |
|
bustorp |
ken.: är det vanlig asfalt så ska vanlig kallavfettning ta bort det. Kan det inte vara flygrost eller bromsdamm som bränt fast? Då räcker det inte alltid med vanlig fälgrent........ "Ödmjukhet inför kunskapen" |
|
Lite lacknafta på trassel löser det mest, viktigt att tvätta ordentligt efter bara. /Fredrik |
|
| "Prick bort" är också ett kanonmedel. Finns på Statoil bl.a. | |
|
ferraripeter2: Tackar för d ska kolla upp d:) bustorp: Ja det kan det ju iof vara, köpte fälgarna av en snubbe nyligen så, vill bara bort med skiten :) ska prova det här medlet nu. / KEN Länk |
|
|
JAg kan även rekomendera Turtles fälgrengöring (röd flaska). Tycker den har funkat bra även på riktigt skitiga fälgar. Tror det är nån syra eller bas i det för det svider/fräter när man får det i små sår =/ Mina senaste bilder: Länk |
|
| Jag har provat olika fälgrengöringsmedel, och Lahega har varit klart bäst. | |
|
Har köpt lahega wheelcleaner 46 ska prova det i helgen, vad kör ni för blandning? / KEN Länk |
|
|
ForesT: körde med den turtleflaskan förra sommaren och måste säga att den funkade bra men man ska nog ha handskar för det svider fint om händerna efteråt:) Mvh Andreas |
|
|
ferraripeter2: vad kör du för blandning ? / KEN Länk |
|
|
Måste hålla med ferraripeter2 om att Lahegas fälgrengöring på dunk fungerar väldigt bra. ken.: Jag brukar använda fördelning 1:1. Det är i de flesta fallen för hög koncentration men det sitter i sen jag jobbade med bilvård. Då ville man vara säker på att det blev rent på en gång. Det räcker oftast enbart med högtryck, efter att medlet verkat i ett par minuter, för att få rent. |
|
|
är det som i ditt fall... ingen baldning alls.. utan koncentrat det är inte den höga farten som dödar, utan det plötsliga stoppet!! |
|
|
Ja den bästa produkt jag provat hittils iaf :) tackar för bra råd / KEN Länk |
|
|
Jag använder Kärcher fälgrengöring, mycket bra tycker jag. Kör även deras avfettning och schampoo. Sådana prickar och "brännmärken" som inte vill gå bort med fälgtvätt och diskborste tar jag med syra. Angel eyesen monterade!Min bil: Länk |
|
| Oljekyld, vad för syra använder du? Och vilken efterbehandling? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.