|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
#shifty Jag har tänkt att skaffa larm länge men,men det e som vanligt, det är mycket man SKA göra. Men nu blir det desto högre prio på det! En anledning till att det inte skett är att jag pratade med försäkringsbolaget om detta, och otroligt nog sa dom "-Ä det e inte så viktigt på den bilen, den går ju inte att sno ändå så det gör inget på självrisken." Och då tänker man, "går" den inte och sno och om man aldrig lämnar något stöldbegärligt i den så kommer ju ingen att bryta sig in i den. Glömde dock askkoppen som fungerar som plats för parkeringspengar :-) |
|
| Jag hade inbrott i min Van för en tid sen och det va ju ungefär lika meningslöst. Först hade de försökt krossa rutan på ena bakre sidodörren, men den va solfilmad så den kom de inte i genom. Då krossade de främre sidorutan och kom in. Då spekade de sönder panelen för att få ut stereon och lyckades. Dock utan front... Den hade jag inne(hö, hö, hö) De slet sönder elsystemet till stereon och värmepaketet. Sen hade jag en flaska automatlåde olja på golvet som de lyckades trampa på med tillhörande läckage... Och mina solglasögon fick också en fot på sig. Det kostade försäkringsbolaget snudd på 10000kr för att fixa misären. Och vad fick tjuven? En kodad CD-stereo utan front och några hembrända skivor...... Vad är det värt på pundar-börsen...? | |
|
Var med om precis samma sak i höstas. Så här i efterhand så tycker jag att det var tur att jag inte kom på dem, för om jag gjort det skulle jag antingen suttit inne eller legat på sjukhus nu. Men visst skulle det känts bra att banka sönder idioterna... Man är inte paranoid om de verkligen är ute efter en. |
|
| Den översta och den nedersta bilden visar en bild på samma tändningslås antar jag. Varför ser själva nyckelhålet annorlunda ut på den nedre bilden? | |
|
för att den nedersta är ett dörrlås =) mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
Jag skrev fel =) Goddamnit |
|
| Men jag undrar fortfarande varför det nedre *dörrlåset* ser annorlunda ut? | |
| Tröstlöst och meningslöst,vet själv hur farsan svor när de gjorde inbrott i hans Volvo de totalsabba låsen på båda framdörrarna för slutligen sno batteriet i bilen..Ett dyrt batteri i slut ändan kan man säga. | |
|
Jo man vet hur det känns. Fast det bara har varit i mina äldre Oplar som man har fått dörrlåset förstört för några CD-skivor... Men obehagligt att packet varit inne i ens egendom! /// B-O M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min:Länk |
|
|
det ser troligtvis olika ut för att det är från olika dörrar =) höger o vänster du vet. mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
# EvergreeN Du har faktiskt rätt. Det övre kortet är taget före det nedre. Jag hitta "täckbrickan" på marken och tryckte dit den. Dock hade dom idioterna dock försökt att bryta på båda sidor. Vi fick tillbaka bilen i Torsdags, så jekla skönt! Och som tröst så fick bilen nya fälgar igår :-), bilder kommer snart! |
|
|
"JaJsEn", man ska driva måttligt på andras bekostnad - annars står man där själv med dumstruten på huvudet. Höger och vänster? Pfft.. Har du två vänsterdörrar på din bil? Och Pjoter, ok tack för svaret. Mycket tråkigt att man inte kan få ha sina prylar ifred. Jag lider med dig. |
|
|
HAHAHAHAHAHAHAHA fan vilken miss =) ber så mycke om ursäkt =) o de va inte meningen att verka spydig eller liknande. mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.