AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
965

Vad sjutton ska man ta för ...

Vad sjutton jag ta för min 540i -97.
15300 kontr.mil. 6-växlad. Det mesta i utrustningsväg, allt funkar, inget som behöver göras.
100.000 ?, 115.000 ?, 130.000 ?
Visst kollar jag övriga annonser, men svårt att veta hur mycket bilarna går för.
Har nån något tips eller förslag.

Är nämnligen på jakt efter en kombi + nyare.

D.A.
Svensksåld? Fullservad? Skinn? Utrustning?

/Udo Dirkelsniff

Länk
Fy
54
Fyris
530i -01
Av de tre prisalternativen vill jag nog råda dig att lägga dig på det första, dvs om du vill ha någolunda tryck på mailkompisar, testpiloter och försäljning.

SF
Navi, Xenon, Elstolar, Taklucka, Dubbla rutor?, När import?, Från BMWhandlare?, Vem importerade?, Färg?

Alla dom faktorerna påverkar priset, sedan påverkar hur du marknadsför 540:in, och hur fort bilbytet ska ta.

100tkr är billigt för en 540i E39 med lite mil, det är inte många sådana på www.bmw.de , så är bilen okrockad, rökfri och fullständigt historik, skick som säg bör, går det att få mer för den.

Mvh Stephan

Ja bilen är import. Köpt på NP bil i Jönköping.

Bilen är svart, har skinn, är fullservad, ingen TV+navi.
inga xenon, inga elstolar.

Historik finns, rökfri såklart.
Dock 6-vxl manuell låda.
18"M-fälgar + 16 med v-däck

Då kanske 109.500 kan vara ett ok pris ??

D.A.
Testa på 109,5KSEK och se hur responsen blir. Misstänker att det måste ned ännu lägre då marknaden för e39 är övermättad. Den senaste tidens rusningar i bensinpriset(iofs bara en krona per liter, men det är psykologiskt!) gör inte att 540 står högre i kurs heller. Lycka till med försäljningen!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.