|
|
|
|---|---|
|
Hej! Tänkte bara höra ifall ni har mycket stenskott på fronten på era e46-or? Jag har en del och undrar ifall man enkelt kan göra nåt åt detta eller om man måste lacka om? Hur blir det ifall man bara lackar front, huv och framskärmar? /Andreas | |
|
Jag har hur mycket stenskott som helst. Får dock en ny huv pga galvsläpp/rost på insidan. Har samma årsmodell - tillverkad i maj så jag har fortfarande 1/2 månad rostskyddsgaranti kvar. Skynda till BMW för inspektion och kolla även bakluckan efter rost. |
|
|
Har gott om stenskott på min e46:a, kör mycket landsväg, men det skall åtgärdas den 25 denna månad på en lackfirma. BMW CS #5206 |
|
|
Upptäckte inför vårvaxningen alla möjliga småsläpp som inte kan vara annat än stenskott. Detta även på C-stolpe o alla möjliga ställen... Mycket förbryllande att det kan bli på detta viset Mvh Per L BMW CS 05928 |
|
|
Är det bara jag som upplever att lastbilar numera stänker/släpper ett hav av grus? Har kört bil i över 10 år, har inget tidigare minne av så in i satans mycket grussmatter bakom lastbilar, det är helt galet... o ja, stenskott, det kan t.o.m. komma ett rejält skott utan att någon bil är i sikte, slutat bry mig... Känns som man betalar den sura bilskatten till förgäves, för vägarna är katastrof, skitiga, dåliga f.d. ötsstatsvägar ///RÖKNING DÖDAR -skrev nån på ciggpaketen, då har de ej provat detta forum! |
|
|
Fick ny huv i december, och i februari var den bombad med stenskott. Så jävla nära tycker jag inte att jag ligger mot framförvarande, så jag tror att det är en kombination av att BMW verkar snåla på färgen och att det yr mer grus och skit om folk numera. Min bil: Länk |
|
|
På min 328ci hade förra ägaren låtit lackat om huven. Lackeraren hade tydligen använt nån sorts lack som antagligen inte var lämpad för plåt eftersom minsta lilla gruskorn som landade på huvet blev till ett stenskott. Huven såg ut som om den suttit på en gammal taxibil. Fick lacka om den återigen och passade på o lacka även stötfångaren fram i samma veva. Monterade av stötisen men lät huvet sitta kvar vid lack. Betalade 3.500kr för slipning + lack men gjorde alltså av/på-monteringen av stötisen själv. Blev såååå jäkla snyggt när det var klart, bilen såg ju splirrans ny ut! Välinvesterade pengar! |
|
|
Cervin23: Kan rekommendera dig att INTE lacka om framskärmarna. Stor risk att du får färgskiftningar som du kommer att störa dig på. Lacka bara huven och kanske stötfångaren är mitt tips. Ska du ändå lacka huven så blir det inte mkt dyrare om du tar stötisen i samma veva. Farsan har en Merca C320 -01:a. Som bekant så rostar de som såll, vilket även hans gjorde. Som tur är så har alla mercor 30 års rostskyddsgaranti. Hans bil skulle in på lack för o fixa till rosten. De skulle lacka samtliga dörrar under list samt bakluckan. När farsan fick tillbaka bilen såg den ut som ett lapptäcke kulörmässigt. Den nya lacken var mkt mörkare så lackeraren fick lov o ta och även lacka om hela sidorna på bilen (2x framskärm, 4x dörrar, 2x bakskärm) så att kulören skulle stämma. Farsan la till några hundringar så tog de huven + speglar också samtidigt. De enda som inte lackades om på bilen är stötis fram+bak samt taket. Blev tillslut perfekt men det blev inte billigt för Mercedes. |
|
|
Stenskott ojoj de har ja gott om, heka fronten huvven å till å med lite på taket..... Men de nart åtgärdat ska lacka hela fronten plus grillen, hela huven, båda framskärmarna.... Så ja hoppas de blir bra... Skiftningar på färg, de beror mycket på vilken färg de är på bilen, Min är calypso röd, ja har lackat grejer till min tidigare med mycket lyckat resultat.... De är knappt så de synts... |
|
| Nej det fixade jag med närkontakt med Bambi förra våren. Innan det var det gott om stenskott. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.