|
|
|
|---|---|
| hej, jag undrar om det är någon som har lastbilsregisterat en BMW 320D sedan E46, är det möjligt ? | |
| Tror det blir svårt. Måste väl ha en viss storlek på lastutrymmet??? | |
|
Jag ar sett gamla merca-dieslar (sedaner) som är lastbilsreggade. Då har de även galler bakom framstolarna och baksätet urplockat. Snyggt och praktiskt ;) "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
Länk Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| Det var intressant. Då kan man alltså llb regga en ww polo tex. Den är ju halvkombi. | |
| Så det betyder att det är omöjligt att lb-regga en 320d sedan? eller? | |
|
Enkelt kan man säga att "alla" bilar kan LBreggas, även sedaner, vad som krävs är alltså ett lastgaller "lastförskjutningsskydd" som man kan köpa eller svetsa ihop själv och intyga att det klarar kraven Detta ska på sedaner monteras omedelbart bakom framstolarna, baksätet plockas ur, montera lastöglor 4 st i varje lastutrymme, dvs totalt 8st på en sedan |
|
|
Jag har för mig at lastöglorna oxå ska ha intyg på att de klarar en viss belastning, 250Kg st tror jag. Det finns ett företag som bygger galler för olika bilmodeller och skickar med intyg på hållfasthet. Med öglorna vet Jag ej. Jag lb-raggade en Freelander, inga problem med intyget. Utan intyg blir det tvärt nej. |
|
|
Om man läser på sidan som Jesperado länkade till: "För att lastbilsklassificering ska vara möjlig måste bilen vara av kombi eller halvkombityp med lastöppning bak. En vanlig sedan kan även klassas som lastbil om den är 4-dörrars och det främre lastutrymmet lätt kan nås genom bakdörrarna utan att lastförskjutningsskyddet inkräktar på öppningen. " Det där sista.. att lastförskjutningsskyddet (=gallret) inte får inkräkta på bakre dörröppningen... det lär bli MYCKET svårt att åstadkomma på en E46! |
|
|
Öglorna behövs inget intyg på, men man ska ha de stabbigare som är avsedd just för lastförankring, dde andra är så klena att det syns. Ett intyg behövs, det är helt riktigt, men det intyget kan man opcksp skriv askälv, så har jag gjort varje gång Att lastgallret går en bit in på dörröppningen brukar inte ha någon betydelse, titta på vilken 123MB som helst så är gallret även där i dörröppningen och det är helt ok |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.