AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
856

328iCab på börsen..

bmw320cab
Länk

Den har gått mycket längre än annonsen visar c.a 20.000mil.

Känner den första ägaren på bilen. så jag vet att det är så.
bmw320cab
den har avsågade fjädrar fram, kylaren är halvt igensatt efter en lackering m.m
Ez
250
Ezi
BMW M3 E92 -08
AUDI S5 4,2Q -10
Tacksam för de uppgifterna.

Läste också på blocket att det var ej el cab.

/Ezi
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
hm var hittar man det 2 läpparna som finns under spoilren fram på denna bilen? det är väl inte org eller? hittar det inte i etk!

MvH Bmw 4-ever
Man blir förb... när man ser bilar med skruvade mätare. Jag har en bekant som är polis och utreder skattebrott i samband med import av bilar från Tyskland. Enligt honom är det mycket vanligt med skruvade mätare vid import. Man ska veta att det rullar många importerade BMW i Sverige med skruvade mätare.
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
Jörgen: det måste det göra´eftersom priserna på många bmw är nästan detsamma som i Sverige och för att kunna få ut någon bra slant så måste dom göra nåt bilen tex skruva på mätaren! Det fattar man!
Därför säger jag; Den som vill köpa en importerad bil, köp den inte bilen om den är importerad av handlare om man nu inte kan styrka att den är ej fiflad!
Åk ner själv och hämta en, då vet du var du får för pengarna!

MvH Bmw 4-ever
Visa användare
49
Hultan
325 cab-94
Att många importerade bilar är skruvade vet ju dom flesta om. Bara köparen blir upplyst ser inte jag nåt problem i det och priset är satt efter det. det verkar ju som om priserna nu ligger på "skruvar-priser". En tanke är ju om det verkligen är så farligt om man är medveten om det. Tex en gammal E36 som har gått 15000 enligt mätaren och 25000 i verkligheten. Om nu motorn rasar så finns det ju faktiskt rätt billiga på skroten. Det verkar som om alla e livrädda för skruvade bilar. Men allvarligt, om det gäller en tio år gammal bil så gör det väl inte så mycket. Så länge man vet om det. Däremot är det skit att folk blir lurade. Men det är en annan sak ;-) Bara några synpunkter....

Mvh

Mätarna skruvas enbart med syftet att lura någon. Därför finns det inga ursäkter eller förmildrande omständigheter.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Och hur ofta blir köparen upplyst? Många gånger så vet ej heller säljare om att bilen är skruvad då denne själv blivit lurad.

Många här på forumet vet mer än "medelsvensson" om detta problem, har hyfsad koll på vad man ska kolla på bilen och hur man kan kolla upp bilens historia och ändå så är det titt som tätt personer här dom blir lurade på just mätarställningen.

Att acceptera skruvade bilar är fel väg att gå.

___
//Ulf
Visa användare
49
Hultan
325 cab-94
Självklart min åsikt oxå. Riktigt dåligt är det. Med den mängden skruvade bilar som är i omlopp, och det är nog MÅNGA! Är det inte bara att acceptera att det är så och vara extra observant. Problemet lär ju inte försvinna. Utbudet av skruvade importbilar är nog större än oskruvade tyvärr. Bara menar vad man ska ha för förhållningssätt gentemot att köpa skruvat. OM man är medveten om det. Intressant tråd det här! Bra att det ventileras

Mvh

peter78w
Just denna bil är importerad -97. Har haft 7 ägare i Sverige. Trådstartaren menar ju att bilen är backad i Sverige och inte när den importerades (alltså efter några år) om jag förstått det hela rätt.
Visst kan det vara säkrare o köpa bilen själv i Tyskland än en nyimporterad bil i Sverige. Men denna är importerad för 5 år sedan och då tror förmodligen vissa att den är säkrare o köpa, men det stämde uppenbarligen inte i detta fall....

mvh.
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
Rolex: Ja inget verka vara längre säkert här hemma! Det är ju helt sjuk att folk orkar hålla på och skruva på mätarna?
Har en fråga bara, är det inte så att du kan ändra mätarställningen själv? Ta tex Mätarhuset från en skrotad bil som gått 12000mil och sätt in den i en bil av samma model som gått låt oss säga som i detta fall med denna bilen 20000mil. Vissar inte mätarställningen då 12000mil då?
Varför kan dom inte stifta en lag där man får sätta ditt dom där skurkarna för skruvande av mätaren? Ska det vara så svårt?

MvH Bmw 4-ever
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.