AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.231

Flyttgods och Besiktning.

Då jag besiktade bumsen för i år fick jag reda på en sak jag inte hade en aning om tidigare. Då min bil är flyttgods gäller alltså de tyska avgaskraven vid bes för mig (varför har inte bes upplyst mig om det tidigare?). Men är det något mer som är annorlunda mot att bes en svensk eller importerad bil?

"the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department

//cruZZe
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Hur länge sen är det du importerade?
Min är importerad 1990. Den har t ex inga sidoblinkers men klarar sig ändå på besiktningen. Skulle man importera en E30 idag så skulle det vara krav på sidoblinkers t ex. Det är lite olika det dära verkar det som.
Bilen är intagen 95 (är en 93:a) men är som sagt inte importerad utan tagen som flyttgods vilket gör att tex avgaskraven är lägre/annorlunda än en importerad bil.

//cruZZe
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Avgaskraven och kraven på avgasrening skiljer. Även vissa delar av belysningen får se annorlunda ut, bältena får vara av annan typ mm...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Jesper : Du som har stenkoll på besiktningen, har jag även några annorlunda krav angående tex trim eller sänkningar osv? Eller handlar det mest om detaljer så som lysen och bälten?

Har juh haft bilen nu i 4år och tankar har juh ploppat upp på att kanske få lite mer fart i den eller kanske lite mer banstuk på den.

//cruZZe
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
De enda förmåner du ev. har när det gäller trimning är kraven på avgasrening. Annars är det samma regler...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

SÅ med andra ord så kan man överladda ifall man inte överskrider reglarna för effektökningen?
Antagligen inte. Verkar bara vara avgaskraven isf som är mildare/bättre.

Tack för svar Jesper.

//cruZZe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.