|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Reven |
Hej, tänkte höra med er om någon vet var man får tag på denna plastram Länk Är det bmw som har den? sitter den bara på vissa m5or eller vilka modeller är det som har den? Den är inte vanlig vad jag har kunnat se på bilder från olika e34or. Jocke ___ Min röda pärla: Länk |
|
finns även en variant som är i rött reflex. de finns att köpa på bmw. |
|
|
M5 reg.plåt ram, nr 17 enligt bild Länk Fanns bara på e34 M5 modellerna från fabrik. Går att eftermontera på övriga e34:or, men kräver att du tar bort din egen övre lilla svarta plastram runt reg.plåtbelysningen, samt att du får med M5:ans låscylinder med tryckknapp i svart plast: nr 3 och 22 Länk Tryckknappen nr 22 passar bara på M5:ans låscylinder då M5:ans cylinder har en avfasad kant längst ut, övriga äldre e34 är rundad i ytterkant och nyare är för korta. Men det går att flytta över innanmätet (kodbrickorna) från din låscylinder till M5:ans, lite pilligt, men det går. Skicka ett mail om du vill veta mer, jag har alla nödvändiga delar i garaget. |
|
| Jag fattar inte det där med låsknappen... Är det så att man MÅSTE byta den? Du skrev att den gamla knappen är rundad och att den nya är för kort - funkar det inte ALLS med dessa? | |
|
Ja, du bör byta ut din låscylinder mot M5:ans låscylinder om du tänker montera M5:ans svarta reg. plåt ram. Detta för att den svarta tryckknappen (nr 22 i tidigare länk) BARA passar till M5:ans låscylinder. Utan denna svarta tryckknapp blir det ett mindre fint mellanrum mellan M5 reg. plåt ramen och din egen låscylinder. Titta på Reven's bild i första inlägget så förstår du. Som sagt, det går att bara montera M5 reg. plåt ramen och strunta i M5 låscylindern med tryckknappen - men det blir inte särskilt snyggt. |
|
Reven |
Z-motor tack för ett mycket bra svar! "....., jag har alla nödvändiga delar i garaget." Har du en ram hemma med låstillbehör? Isf är jag intresserad! skickar ett mail... Jocke ___ Min röda pärla: Länk |
|
Jag har en M5-panel på min, jag har lackat den i bilens färg (kashmirbeigemetallic). Jag behövde inte ta bort något vid nummerskyltsbelysningen, men det kanske varierar med årsmodell. Jag har inte heller monterat ringen till tryckknappen eller bytt tryckknapp, så det är en glipa där. Lite bökigt är det att öppna, men det fungerar. Den sitter bara fast med mha av nummerskyltshållaren, men jag fick byta ut plastplupparna till skuvarna till andra. Original sitter den även med fast i nederkant och M5-bakluckan har tva extra hål där. Jag kan skicka bilder om någon vill se. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
är det samam kontruktion på den varianten i reflexmaterial? vad jag förstått så är det ett tillbehör till vanliga e34:or? är det ett annat lås som krävs även till den=? |
|
Reven |
Erik jag är intresserad av bilder! =) gick å funderade idag hur det skulle se ut med den lackad i bilens färg.... kanske inte så snyggt på min då den är röd =) lär se ut som reflexrampen då.. Jocke ___ Min röda pärla: Länk |
|
Reven; M5 Panel lackad i rött, Länk Mvh Stephan |
|
|
Det krävs inte något annat lås, det går alldeles utmärkt att få på panelen med originallås, hålrummet är inte stort, och stör bara om man är mycket mycket petig, jag har bytt lås, till ett nytt, på min Svarta, på den är jag mycket mycket petig;), medan den Gröna nöjer sig med hålrum och originallås. Oxfordgrön, med US-Panel olackad utan ring och M5-lås, Länk Cosmossvart med US-Panel lackad i bilens färg med ring och M5-lås, Länk Mvh Stephan |
|
|
Liste & Reven: Kolla mailen. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Ja, ni har helt rätt Erik och Stephan, det krävs inget låsbyte för att rampen skall passa på en vanlig e34. Jag ville bara belysa att utan låsbyte så kan man inte montera tryckknappen i svart plast - med ett mindre tilltalande hålrum mellan låset och rampen som följd. Är man petig så är man, och det är jag. Det tog 2h att flytta över kodbrickorna till M5:ans låscylinder :-) Men det blev bra! Den övre lilla plastramen runt reg. plåtbelysningen som jag syftade på sitter på alla e34:or fram t.o.m. 09/90 utom just M5. Ett klassiskt rostställe för övrigt, nr 6 på bilden Länk. /Z |
|
Reven |
Erikw: Tack för bilen i mailet du skickade såg fint ut i bilens färg! Stephan735i: Dina bilar såg fina ut, extra fint utan hålrummet på den svarta, hehe ;) Tyckte inte att det va lika snyggt på den röda du skickade dock, så min ram får bli svart helt enkelt! Z-motor: Kolla mailen! Jocke ___ Min röda pärla: Länk |
Reven |
Nu har jag monterat ramen och fixat en bild, tog lite tid att få fram bild men nu så... Alltid roligt att visa hur det blev. Länk Jocke ___ Min röda pärla: Länk |
|
Får "S" märket plats bredvid med en dylik monterad? *BAWORAK* |
|
| va fick du betala för den på bmw? | |
| Är det svårt att montera den? Och som Baader undrade, vad kosta den på BMW?? | |
Reven |
SvanteE: Vet inte om det får plats... ganska trångt som det är nu, har du mått på den nya skylten så kan jag gå ner och mäta om det får plats. Vet ej vad den kostar på BMW, jag köpte min av Z-motor här på forumet då han hade en liggandes. installationen av själva plastramen var inte svår alls, men för att få det snyggast måste man ju byta låset till m5ans och det var lite pilligt att byta alla kodbrickorna från det gamla till m5ans men det går om man har tid ;) Man kan som det står högre upp i tråden använda det gamla låset också men då blir det ett litet hålrum runt låsknappen. Jocke ___ Min röda pärla: Länk |
|
Reven Ditt gamla M-paket har fått färg ?= se länk Länk Länk |
|
|
Det är inga problem, att ha en stor EU-skylt tillsammans med, den Europeiska M5-panelen, hur skulle Tyskarna göra, om det inte gick?! Ett exempel, Länk Mvh Stephan Ps, Reven, mycket bra, konstigt att inte fler upptäcker, hur snyggt det blir med M5-panel, blir rodge på forumet, först? med en på en Touring?, den måste kortas, men fullt möjlig ombyggnad. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.