|
|
|
|---|---|
|
Som sakt...Stiftet lägst mot torpedväggen vid förarsidan har inte jag kommit åt... Har ni några tips på de. Mycket nöjd Bmw ägare | |
|
Länk Går även utan att demontera masssa jox, originalverkyget i skuffen är bra. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Tackar för svaret. det var som man befarar....de är bara spotta i nävarna å sätta igång med det. | |
Paap Reeder |
... jag gör så att jag lossar anslutningen från gen uppe vid dosan. Sedan "sprättar jag upp" clipsen till de tre diagnoskontakterna och lyfter dem åt sidan. MVH /// Paap R |
|
jag pillade dit tändstiftshylsan först sen tog jag en lagom kapad förlängare o satte den på tändstiftshylsan som redan sitter på stiftet för att senlossa hela paketet så fäste ja en svetstång på den kapade förlängaren mvh matte |
|
Paap Reeder |
.. bytte stift idag. Bosch F8 LCR .. allt enligt BMW rekommendationer. Tog även kompprov på skoj när jag ändå hade alla "pluggarna ur" ... pilligt var det. 12,0-12,8 låg alla cyl inom. Kall motor. De förra - 4-tråds BERU - hade nog surats ned några gånger varför jag tog det säkra före det osäkra s a s. Kalaset gick på 515:- .. på BMW -originaldelar. Om den går bättre ?? Placebomässigt säkert ..ja. CO gick dock ner till 0,2. MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.