AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
541

Toyo PROXES T1-S ZR

Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Någon som kör eller har kört med Toyo-däck (PROXES T1-S ZR)? Är dom bra eller inte?
Fundrar på att inhandla 235/35-19 på Gummihuset.se.

roadZter
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Hej!

Har bara hört bra saker om det däcket.
Min farbror har en uppsättning 17" på sin Saab 9-5 Aero och är mycket nöjd.
Många i BMWCS kör på dom, och vad jag har hört så är dom väldigt bra (även i regn) samt slitstarka.
Dessutom har dom snyggt mönster! :-)
/K
enligt dom tester jag läst så verkar dom över medel i både vått och torrt väglag.

sen är dom ju bland dom billigaste med...

v-mönstret ska ju vara bra också.
Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
Dom har rätt bra fäste på gata, men slitstarka vet jag inte, jag nötte upp en uppsättning 235/40*17 på 3 månader. Då var det iofs med lite bankörning också. På bana duger dom däremot inte till nått.
mi
422
mickqe
Bmw 330D -2008
Bmw 325IA Cab -92
Ford Mustang mach 1 -1970
Bmw M3 e46 smg cab -02
Toyo...Bra pris...Häftigt mönster...Mycket bra fäste när det är blött ute....Men dom slits jädrigt snabbt det är inte bra fäste när det är torrt ute och dom låter som ett par hollywood däck (skriker som en stucken gris) Så jag säger av egen erfarenhet välj andra om du har möjlighet även om dom kostar lite mer du tjänar på det i längden.Och däck är ju inte för kul att handla, då lägger man hellre pengarna på trim eller styling...Så tycker jag..

Pengar löser inga problem men jag har hellre sex i en BMW än i en Opel..
Det har gått mer än ett år sedan detta tråd var aktiv. Några färska omdömen om detta däck?

_________
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Esa
Jag har kört slut på en uppsättning. Jag var nöjd både med livslängd och fäste på gatan. Ska du köra på bana välj ett annat däck om det inte är regn då fungerar dom superbra så länge det finns tillräckligt med mönster. Att dom skulle låta som en stuken gris stämmer på bana men annars är dom tysta. Om jag ska ha dubbel uppsättning till min bil väljer jag TOYO TS-1 för gatan.
hj
963
hjorten
E21 323i-80
E21 323i-80
E3 3,0 Sa-77
E3 3,0 Si-75

Jag kör på Toyo Proxes och tycker dom är bland det bästa jag har kört på bra grepp både vått och torrt och tyst går dom oxå.Har kört c:a900mil nu och märker inget större slitage.Kör ändå hårt imellanåt men burnar aldrig....

hjorten
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.