|
|
|
|---|---|
|
Tjenare.. Har en 320 E36 -91 och märkte att den drar mer bensin än 328/325 -93 uppåt... stämmer det... har funderat på att sälja min 320 och skaffa en snabbare bil... tips på snabbare bil än 320 som drar ungefär lika mycket å ska ligga på ungefär 50 000? behöver inte vara bmw... | |
|
Ja, det förekommer att 320 drar mer bensin än 325:an. Det pga att den mindre motorn får jobba lite extra för att utföra samma jobb som 2.5:an. Givetvis gäller det inte alla större motorer, men just i detta fallet är det så. Varför inte gå upp till 325 om du annars är nöjd med bilen? ........... Det finns två bilar, en ny BMW eller en begagnad BMW. |
|
|
tack för svaret... ja tänker på att 328 är snabbbare än 325 samtidigt som de drar nästan lika mycket bensin.... så ja tvekar lite där om vilken som e bäst då... förresten nån som vet va försäkringen ligger på dem bilarna ungefär, tänker ha den på farsans namn (57 år full bonus)... |
|
|
328:an är starkare men också lite dyrare, blir nog svårt att hitta en lika fin 328:a som 325:a för 50 000:-. Försäkringen borde inte skilja nämnvärt mellan modellerna, men det får någon annan svara på. ........... Det finns två bilar, en ny BMW eller en begagnad BMW. |
|
|
328 brukar vara billigare i försäkring än 325 pga att den har bättre statistik men nu när den börjar komma ner i pris och ägarbilden förändras så lär väl också premien öka. Om det är din bil så tycker jag försäkringen ska stå på dig, både för din egen del och för alla oss andra... ___ //Ulf |
|
| hade en 325 coupé -93 innan jag handlade min 328 touring -96.man kan inte jämföra dessa bilar alls, 328an är helt klart mycket bättre.snabbare, mycket lugnare i drift, drar mindre bensin än både 325 och 320. har du möjlighet så se efter en 328a.lovar att du inte kommer bli missnöjd... | |
|
328 är säkerligen snålare, men 325? Njae, det borde inte skilja mycket. Min ligger på ca 1,05l/mil nu blandad körning, mot i vintras då den låg på 1,1-1,2l/mil. 1,3l/mil är det högsta snitt jag kommit upp i. Detta var dock under Südschleife 2004 och då körde jag som ett as. ;) För 50tkr får du ingen fräsh 328, så jag hade satsat på 325. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
jag har haft min 328a i ca 5mån.nollställde den ena bränsleförbrukningen på färddatorn då, mitt snitt ligger på 0,91 enligt den och då är det verkligen blandad körning. som minst har jag haft 0,63, men då höll jag 90 och inga omkörningar,under en sträcka av 9mil. prismässigt kan jag hålla med Olof, du hittar nog ingen fin 328 för 50tkr, men om du har möjlighet så gräv lite längre ner i plånboken..... annars vänta... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.