AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
659

Vart få tag på M30 3,5l motorn?

Le
19
Lethe
535i -86
Motorn rasade för tre veckor sedan och är nu på jakt efter en ny var hittar man en motor enklast och framförallt billigtst är det att köpa gamla krockade/rostiga skrotbilar med fungerande motor eller?

Vilka delar av den gamla motorn tror ni jag kan sälja blocken kanske? Toppen och ena cylindern är helt paj man kanske insug och grenrör eller är det sånt man sparar för den nya motorn.
Har även hört att det skiljer två saker mällan svenska 204 vesionen och tyska 218 vesionen ena saken ska vara ventiler å skit i grenröret men vad är den andra saken?
Le
636
LeeRoy
328 -99:a
finns ett antal på powerbörsen runt 6papp.. sök på motor 535 eller m30b35

Min pärla :-)

Länk
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Kolla med den här mannen som skruvar och skrotar BMW. Han håller till söder om Växjö. Här är en länk till en annons han har på Blocket.

Länk

En del som läser detta kommer troligen att hävda att man ska undvika att handla av honom. Men jag menar att vet man bara själv vad man vill ha och inte inbillar sig att man får något "fabriksnytt" så är det helt OK. Jag har t.o.m. köpt en bil av honom och den fungerade finfint!

------
BMW CS #04839
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Det som skiljer den svenskasålda M30B34 mot den tysksålda är följande:

Grenrör.
I den svenska så sitter det injektorer för pulsair-systemet. Dessa injektorer tar upp ganska stor plats och försämrar flödet ganska ordentligt.

Luftburk.
Ett hål för att mata pulsairen med luft.

Styrbox.
Annan programvara.

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Såg en dagsfärsk annons här på autopower: Länk

------
BMW CS #04839
Le
19
Lethe
535i -86
ooh kolla kolla det finns lite grejer ute nu iallafall fast jag kasnke ska vänta till den 24e innan man börjar ringa eller hur lång tid brukar det ta för ett motorköp? Om man ska transportera motorerna, hur gör man då lättast?(ja jag är 18 och har ingen erfarenhet)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.