AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
724

Hur fixa bakvagnen (e39) till vettigt pris o bra delar?

at
140
ataim
523i -98
Hej!
Fick domen idag på verkstaden. Bakvagnsdetaljer på min e39 börjar glappa. Inget allvarligt men med tiden blir det säkert skrammel.

kost förslag var 12000 för att byta spindelleder, bäraramar samt ställa in allt. En riktig peng och då inte är det inte BMW själva, men iofs ett seriöst alternativ.

Går det att göra billigare utan att tappa kvalitet?
Var finns bra grejer att skaffa? Enbart original som duger?

Tips mottges tacksamt:

/Lars (Stockholm, Enköping o Östersund rör jag mig i)

Visa användare
293
Hermander
325Ci Cab-2001
430xd Grand coupé 2016
kolla med Per Larsson på Bil & motorteknik i Huddinge (södra stockholm)
Länk

/Fredrik
at
140
ataim
523i -98
Hej!
på vilka grunder rekommenderar du honom? Är han bra? Och har han vettiga priser?
mvh Lars

Visa användare
293
Hermander
325Ci Cab-2001
430xd Grand coupé 2016
Mest för att han är mycket kunnig och bra, sök på hans namn eller "perre" eller företagsnamnet här på forumet så lär du få det bekräftat.
Tycker även att han har vettiga priser även om han kanske inte är billigast men det är det värt med tanke på bemötandet du får där.
Han har bytt bakvagnsbussningar på min bil samt stått till tjänst med en massa felsökning och hjälp när jag hade problem med ABS/ASC ibland utan att ta betalt över huvud taget.

Skall tydligen finnas någon i masmo som är bra och billig men vet inget mer om det.

/Fredrik
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Per Larsson tillhör de bättre tar bara BMW ,Masmo bor jag vet bara en verkstad efter Masmovägen samt om det gäller rost så finns en till..däremot i industriområdet vid ICA Maxi i Botkyrka inne på gården vid Kungsholms Express så finns Kabrills Bilverkstad han är gammal BMW mek och han är mycket bra att ha att göra med
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.