AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.161

förstört skattemärke

har klarat mig med stulna ventilhattar tidigare fast bilen står ute.märket e skrapat precis som man skulle ställa av bilen o ha fram koden.vet inte exact när det hänt men max en vecka sen.har ni råkat ut för nå sånt?vad e iden hos den som har gjort det?
Någon som tror att det ska ställa till jävulskap för dig skulle jag tro... Personen ifråga hoppas väl på att du ska bli stoppad av polisen eller så, men den risken borde vara ganska liten ioma det finns många som ställer av/på bilar ideligen...

Fråan är väl vad som händer om du skaffar ett nytt skattekvitto, om personen ifråga skrapar det med i ren jävulskap...?

// Jögge Länk

haha golddigger.tror som du jögge.sätter jag på ett nytt så är det ännu roligare att paja den
St
28
Strongliquid
525iA Touring -96
Appropå skattemärke.
Jag betalade in skatten i december, och fick märket.
Sen kom ju höjningen på det också, och ytterligare ett till märke.
Fick alla som betalade skatten i December 2 märken?
An
226
AndersLindgren
BMW 525 Touring -92
BMW 540 Touring -00
Jag kan inte riktigt fatta varför dessa skrapbara behövs. Har man bara koden från regbeviset (tror de e regbeviset) är de ju bara å logga in å ställa av utan att skrapa.

Men de e förstås helt offtopic här.

Denne någon kanske tog fel bil :) Hände mig här om veckan, hade vart på skroten och stegade ut på parkeringen å upptäckte att min bil var olåst, å helt tom. Hade en väska med en massa prylar och lite smått å gott i bakluckan. Fick värdens schock med en puls på 200 och en rejäl adrenealin kick, när jag lugnat mig efter nån minut inserjag att min bil står 4 bilar bort och är låst med alla sakerna kvar :)

// Anders
Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Det är nog en säkerhetsdetalj. Det ska synas direkt om bilen är avställd kan jag tänka mig...

Men du menar alltså att man inte behöver skrapa?

"Pain Is Just Weakness Leaving The Body."
An
226
AndersLindgren
BMW 525 Touring -92
BMW 540 Touring -00
Precis, de behöver man inte, bara å logga in med lösenordet, kommer bara inte ihåg vart det stod, men jag tror de var reg beviset. Jag hade problemet när jag hade ställt på och ville ställa av innan de nya märket kommit, de var inga som helst problem.

Kan jag rekomendersa :)

// Anders
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Jag fick skrapa senast (december) för att ställa av. Är det skillnad med de nya regbevisen?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
162
Perra L
E36 318IS coupe -93
E30 320 Cab -90
De skrapbara kontrollmärkena är intressanta, tänk bara vilket sabotage elände man kan ställa till om man går ut o skrapar alla på hemparkeringen en mörk natt, farbror konstapel skulle få fnatt när siffra saknas...

Mvh Per L

BMW CS 05928
Visa användare
162
Perra L
E36 318IS coupe -93
E30 320 Cab -90
Ojdå läste som vanligt inte ordentligt... Det behövs även koden på reg beviset=unik, men ändå om sabotageskrapning vad säger konstaplarna om man åker med skrapad siffra? troligtvis inte glatt...

Mvh

Per L

BMW CS 05928
An
226
AndersLindgren
BMW 525 Touring -92
BMW 540 Touring -00
erikw: Jag vet inte, jag gjorde de i sommras, och jag är 100% säker på att jag inte skrapade, utan bara körde med koden på regbeviset, de var ett gammalt bevis. Nu står de iof på deras hemsida att man måste ha både koden och skrapa.

// Anders
Har man ett tillfälligt kontrollmärke krävs ingen kod(det finns ingen på tillf. märket. I övriga fall när man har ett giltigt märke krävs koden på kontrollmärket vid avställning.
An
226
AndersLindgren
BMW 525 Touring -92
BMW 540 Touring -00
Ahh ok de förklarar varför de gick utan skrap för mig.

// Anders
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
scanna skattemärket och sätt på det kopierade märket bak så kan folk försöka skrapa bäst de vill, originalet behåller man själv. Sedan kan man köra avställt utan att det syns också om man vill :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.