|
|
|
|---|---|
|
Hej på er. Är helt ny här och måste direkt säga att denna saijten är bland det bästa jag har sett. Mycket proffsigt upplagd. Nu till min fråga. Är nybliven lycklig ägare till en 316i Coupe 95. Bilen har endast gått 13000 mil och är svensksåld. Vad skall jag tänka på när det gäller service och underhåll. ex kamkedja ,oljor osv Är det något speciellt jag måste hålla ögonen på? Jag tackar på förhand för alla svar som kan hjälpa mig . mvh Willy | |
|
Se till o serva bilen när det är dags och tveka inte med att använda forumet. Kamkedjan ska hålla i ett bra tag så du behöver inte oroa dig spec mckt över den. |
|
|
Hej Har exakt samma bil ;) Det enda jag har märk är att spindel-lederna som man får byta ibland. Bytte högra för en månad sedan nu måste jag byta vänstra, fast då har jag två fräsha. De som var där nu va väl rätt gamla.. besiktnings gubben sa det oxå att de han har fått byta rätt ofta är spindel-led och typ gummibussning. Men du kan vara lugn, kostar inte så mycket att byta spindel-led. Var bor du föresten? |
|
| Sköter du den så har du en odödlig maskin! Har aldrig hört talas om en m43 (din motor) som har rasat. Mina föräldrar har en 316-94 som har rullat 29000 mil nu. Går fortfarande hur bra som helst. Känns som ny i motor och låda och går att köra på under 0,6l/mil i ekonomifart efter landsvägen. Den drar faktiskt ungefär lika mycket/lite som min ww polo 1,6 -99. | |
|
Jag är novis på BMW motorn .Bilen 316 1,m43, går jättebra, men tycker att den låter lite vinande eller symaskinsaktig. Som sagt bilen går jättefint. Men är det något som inte stämmer eller skall det låta så? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.