|
|
|
|---|---|
| Vad tror ni att är problemet,när jag imorse for till jobbet slocknade dessa lampor icke,kan jag få några förslag innan jag besöker verkstaden? | |
|
Hade samma problem på min nyligen. Bytte abs givaren o allt funkade igen :) ///Schumi |
|
|
Jippi du har en -99:a har du tur är det bara en ABS givare. Har du otur är det ABS modulen. Läs inledning på på detta mekartips innan du åker till verkstaden och kollar. Länk /Fredrik |
|
|
Hej – och ”grattis” höll jag på att säga! Jag har precis kommit från verkstan 1800 spänn fattigare av samma anledning – för andra gången dessutom på totalt 10000 mil. Förra gången var en av de främre ABS-impulsgivarna som hade gått medan den här gången den som sitter höger bak, vilket utöver ABS och DSC slog ut farthållaren också. Att ABS-impulsgivarna på våra bilar inte håller måttet är ett av ”standardfelen” på BMW; om det är första gången du råkar ut för detta missöde är det lika bra att du förbereder dig mentalt även för fler verkstadsbesök i framtiden; det sitter en sådant på varje hjul! Ha det gott Ellinas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.