|
|
|
|---|---|
|
Jag har under en tid undrar varför BMW använde sig av flippfront? Tycker det verkar var jobbigt om man ska meka med den, har det några bra sidor? Köpes 323 e21 lr e30 Till salu 535i -91 | |
|
Finns det standardbmw med flipfront? Jeppe |
|
|
E34:an har väl flippfront? ///Tobias |
|
|
Jo e34 har det, men förstår inte varför Köpes 323 e21 lr e30 Till salu 535i -91 |
|
|
Kan väl kanske vara för att inte få upp motorhuven över vindrutan/taket i händelse av trasig huvspärr? Min bil vet om inte annat (av "egen" erfarenhet) att detta kan ske på en e36 =/ Långsökt kanske, men iaf en teori =) //Koffe |
|
| Flipfront på E34?!? Ni behagar skämta! Flipfront är ett vanligt förekommande attribut på vallåkrautrustade volvobilar, ofta i kombination med huvscoop. En riktig flipfront är gjord i glasfiber och innebär att hela fronten är gjuten i ett och samma stycke. Däremot är det sant att BMW:s modeller som härstammar från åttiotalet har motorhuvar som fälls framåt. Vad denna konstruktion har för några fördelar vet jag inte. | |
bmwnisse |
02-serien har gångjärnen fram. Vill minnas att 1500 och 1800? serien har det likadant. Min egen erfarenhet av det var bra åtkomlighet, om jag minns rätt. (02:an). "Men ibland flippade man ju ur". Håller nog med Koffe... |
|
Eller jag kanske blandade ihop flipfront med e28?? Köpes 323 e21 lr e30 Till salu 535i -91 |
|
|
E30, E21, E28 m.fl. har huv som öppnas framåt men det är inte det som är flippfront. En flippfront är som bjoerck sade att hela frampartiet är avtagbart i ett stycke, ofta glasfiber eller liknande. Angående åtkomligheten: Jag tror inte det är så stor skillnad mot en "vanlig" huv. Huven sitter väl alltid i vägen. Det är dock inte speciallt svårt att ta av hela huven. |
|
|
Om man är Triumphägare som jag så har man flipfront i plåt som original. Mycket praktiskt att sätta sig på framhjulet och benen på varsin sida om triangellänkarna. Sedan är det bara att justera det som behövs sittande med allt inom räckhåll. Motor, framvagn,ja isort sett allt är åtkomligt uppifrån. Men vallåkravarianterna kan man få olustkänslor inför=) /Mats |
|
|
Min e28 har gångjärnen bak på motorhuven. Hoppas att de flesta andra har det oxå. /Kalle |
|
|
Jahå där ser man vad man kan lära sig :) Köpes 323 e21 lr e30 Till salu 535i -91 |
|
|
Anledningen till varför huven öppnades på "fel" håll har jag ingen aning om, men de har ju återgått till andra hållet igen. Jeppe |
|
|
E34 Har "felvänd" motorhuv p.g.a att den är så otroligt snabb......och snygg. Ingenjörerna vågade helt enkelt inte pruta på säkerheten. Fick motorhuven över vindrutan som ett frimärke på en Volvo 142, ner med rutan snabbt som F-N.....sen var det bara att styra vidare som inget hänt.... |
|
Marquez |
Vill bara dra en historia som inträffade förra sommaren: En kille som var och kollade på min gamla 325a(92an)...och när han skulle provköra den ville han VERKLIGEN försäkra sig om att huven var ordentligt stängd. Han hade nämligen vart och provkört min "Fänriks" 320 -93a och då hade "Fänriken" tydligen inte fått igen huven ordentligt så när dem kom ut på en raksträcka och gav på med bilen så vek sig huven över taket... :) Inte sånt man vill vara med om när man provkör kanske... -Mackan- |
518i slow mobil |
Om den e så snadd och de därför har "flip front". Varför har inte nya M5 det? Eller Alpina B7Turbo? E28 är en bra hållbar bil! Fartblind blyfot... BMW e28 registret #154 |
|
Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det, det bara är så........nya M5 och Alpina B7Turbo visade sig kanske inte vara så snabba och....snygga i BMW´s tester.......det har ju hänt att man räknat fel förr..... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.