|
|
|
|---|---|
|
Tjenare på er, Nu har verkstaden bytt bakaxel på min 320iT E30 -89. Efter detta byte så fungerar inte hastighetsmätaren. Klumpen jag bytt till var från en 318. Utvexlingen ska vara den samma men frågan är om givaren fungerar på samma sätt... Testade också med att byta till den givaren som satt på min gamla klump och detta fungerade då inte heller... Några förslag på vad det kan vara och vad man kan kolla?? //Nicklas | |
|
Kolla så att du fått ihop kontakten ordentligt. Det problemet hade jag då min mätare inte fungerade. Det kan trilskas ordentligt att få kontakten på plats, lite 5-56 på plasten löste problemet för mig. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Testar med det, bör väll inte vara SI-batterier då allt annat fungerar?? //Nicklas |
|
|
vad jag vet ska inte hastighetsmätaren lägga av om SI-batterierna ger upp.. det gjorde de inte för mig på min gamla bil... varvräknaren, kupéfläkten osv brukar lägga av... ........ HAHA ;p ..... Letar M-technic II paket *mums* |
|
| Blev Du nöjd med nya klumpen...? Behöver Du någon givare eller sånt ,så bara hojta till... | |
|
Klumpen var kanon, alla missljud försvann. Så helt klart nöjd. Sedan att hastighets givaren inte funkar är en värdslig sak :)Automek ska mäta upp bilen och kolla vad som är fel så det är lugnt... //Nicklas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.