|
|
|
|---|---|
| Hej, jag har funderat en del över vilken bil jag ska köpa vid nästa bilköp och det suger mest efter en BMW e36 328i Touring eller en e30 325i Touring men jag är inte säker på vilken årsmodell jag ska ha för att jag vill ha en bil som jag kan skruva på mycket själv och slipper ta in på verkstad och göra en massa dyra datasökningar och sånt varje gång det händer nåt och slippa köpa en massa onödigt dyra delar. Vilken av bilarna brukar krångla mest om man vill köra "blandad" körning | |
|
Ganska enkelt: Ju äldre bil, desto mer lättskruvad och mindre svårskruvad elektronik! Mats BMW CS #5847 |
|
| eller kanske ju äldre bil destå mera problem? =) | |
|
Det var inget lätt fråga du ställer! Det är nog inte så lätt att hitta en e30 325 touring som är rostfri. Det var inte länge sen jag såg en kille med en e30 touring 94! Kan hända att den var från 93 men reg. som 94. Båda modelerna är riktigt snygga men e36 känns mer modern. E30 touring hade bara 170hk i sin 2,5l sexa! 0-100 strax under 9sek och är rätt törstig ca 1,05 bl körning. Om man jämför med e36 touring med 2,8l sexa, som har 0-100 på 7,4 sek och ligger ung. på 0,93l bl körning. E30 är mycket enklare att meka med men 12v hade visst vissa problem, men helt klart go sound från denna motor. Det är bara du som kan avgöra en sån svår fråga vad du ska köpa! MvH Bmw 4-ever |
|
| Jag tycker mest om e36 men finns det mindre motor o system elektronik i de tidigare modellerna för ju mer sånt ju mindre kan man ju skruva på dem själv annars så måste ja ju som sagt till en verkstad mä bilen om jag vill göra nåt. | |
|
325 touring är en jättefin bil och i synnerhet min:) som råkar vara till salu En gång bmw-ägare, alltid bmw-ägare |
|
|
Som dessutom är 99,9% rostfri En gång bmw-ägare, alltid bmw-ägare |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.