|
|
|
|---|---|
|
Kör 300hk gas i min 535:a, har varit med om några missöden och börjar tröttna på det.. vill nu istället bygga turbo. Nu vill jag bara ha så mycket som motorn klarar orginal, skulle behöva tips på vad jag ska ha för grejer, och hur mycket effekt man kan öka utan ras på motorn och plånboken.. helst skulle jag vilja köpa ett komplett system.. någon???? Alla tips ar välkomna.. beroende.. | |
|
Kanske en kanelbulle i form av en HX50? ^^ "blao is the name of the game!" |
|
|
detaljer tack.- beroende.. |
|
| Sök, tack.- | |
|
inte kanske lite stor?? hur långt kan jag gå med orginalsprut? beroende.. |
|
| Länk , så långt kan du gå! | |
|
Någon som har fler bra tips eller råd?? beroende.. |
|
|
Skulle behöva ha lite förslag på vad jag ska ha för sprut??? beroende.. |
|
|
Sprut = MS sägs ju vara bra budget, annars är VEMS fint. "blao is the name of the game!" |
|
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Länk Jag köpte min byggsats på GIK i Göteborg och fick mycket hjälp. Byggde allt själv, nästan :-) (tack alla som hjälpte till) kkk turbo, extern volvo ladluftkylare, Gtraglåda, Alpina B7 koppling, S14 Motornord toppackning, 269 graders kam, Turbosafe oljeretur och wastgate, setrab oljekylare. Bmw 745 grenrör och bmw 745 papper för besiktningen. ca 365 + hk fri wastgate rätt ut i höger hjulhus vilket var mycket effektfullt. mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.