AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
765

Svårt att hitta fina begagnade bilar?

ps
399
ps
9-5 2.0t Biopower -05
Har letat runt efter en fin, företrädesvis orörd, 316 eller 318 E36 ett bra tag nu och börjar undra om det överhuvudtaget finns några kvar. Jag letar efter en fyra med kedja runt 40 - 45 tusen, som kanske går att pruta en aning, men de jag hittat, hittills iallafall, har antingen gått längre än min nuvarande bil från -91 eller så har de ögonlock och vingar och annat elände som inte riktigt passar på en såpass motorsvag bil eller så är de tokstylade.

Till min fråga: är de fina fyrorna slut eller behöver jag nya glasögon eller är jag för snål?
E36 i originalskick börjar bli lite sällsynta, ffa de mer motorstarka modellerna 325/328. Men orörda 316/318 E36 bör man kunna hitta fortfarande. Jag tror du får ha lite tålamod med sökandet :-)

Prismässigt tycker jag att du ligger i den högre skalan, så snål skulle jag inte vilja kalla dig.
Jag sålde t ex en 100% original (gula blinkers t om!) 318 -94 sv-såld med 13kmil för 47kkr, detta var 2003. Den saknade visserligen både taklucka och komfortpaketet och hade lite rost i bakskärmarna.

Lycka till med sökandet!

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918

Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-)
ps
399
ps
9-5 2.0t Biopower -05
OK, tack för svaret.

Då infinner sig följdfrågan: Gör jag bort mig om jag köper en ti? Syftar på den något mer 80-talistiska/E30-istiska inredningen. Utifrån vad jag läst så ska tydligen ti:n va rätt kul att köra.
Alternativen jag tittar på är primärt coupén eller ti:n just nu.

Åsikter och kommentarer, företrädesvis sakliga och byggda på egna erfarenheter, välkomnas.
Jo
1.066
Jonsson
328iC -96
Är med på jakt efter något snarlika, 318is.
Har lite krav M paket, AC och helst skinn. Verkar vara svårt att hitta en fin bil. Kan tänka mig att ge 65 000:- för dem senare årsmodellerna.
Men hittar inget vettigt.

Min bil: Länk
/Daniel
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
ps: Jag har en mycket fin E36 316i till salu. Original ända till de gula blinkersana:) Det är en -94B, vet inte om du var ute efter ngt yngre årsmodell, 16.000 mil på mätaren samt fullservad. Finns på forumet att söka, prutmån finnes.

Hursomhelst, Lycka till med ditt sökande:)

Vh/ Kermit.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.