AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.471

E39: Nivåreglering inaktiv

ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
En god vän till mig har ett problem som vi behöver lite hjälp med.
Bilen är en 528ia -00 med 6800 mil på mätaren.
Bilen har efter en läcka i bagaget dratt in vatten i nivåregleringssystemet och därmed har det satts ur spel.
I princip hela systemet är utbytt efter att läckan var tätad men kombi-instrumentet varnar fortfarande för att nivåregleringen är inaktiv.
Det som är bytt är luftbälgarna, lufttankarna, pumpen, styrmodulen samt delar av luftslangarna.
DIS+ och GT1 får inte fram att systemet skulle var felaktigt på något vis och inga fel läggs upp.
Nivåregleringen fungerar och reglerar höjden så som det är tänk, även "grundhöjden" gick att ställa via DISen.Bilen var innan bytet en lowrider i bakpartiet men det är åtgärdat nu.
Rådet som gavs från verkstaden nu är att köra en vecka eller så och se om felet försvinner av sig själv.
Vår lokala bmw verkstad har varit mycket tillmötesgående men har nog slut på förslag i dagsläget verkar det som.

Någon som vet vad som mer kan påverka systemet förutom dom delarna som sitter bak och är utbytta nu?

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Update:
Bilen har nu säckat ihop totalt på ena sidan och ställt sig längst upp på andra sida.
Ingen som har några förslag på vad som kan vara tosigt?

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.