|
|
|
|---|---|
|
Det står ju mycket här på forumet om skyhöga försäkringar på M-bilar men allt är inte pest, iaf inte om man bor i Umeå. Ska eventuellt fixa i ordning min dikeskörda M5 och ringde för skojs skull till Trygg-Hansa för att kolla vad försäkringen skulle gå på. Är 25 år gammal, har haft körkort sen jag var 18 och inga incidenter. Följande beräknades på högsta självrisk (5000:- vid vagnskada) och lägsta miltal (max 500). Ockulär besiktning av bilen var ett krav och så även immobilizer (om man ska ha halv eller hel alltså). Säljaren var också noga med att informera mig att bilen låg i högsta premieklass som de kallade 45! Nåväl, här följer premierna: Trafik: 2210:- Halv: 5287:- Hel: 7762:- Så att försäkra M-bil behöver inte vara dyrt, själv så tycker jag det var mycket billigt! | |
|
500 mil känns dock något kort, varför inte undersöka möjligheten att entusiastförsäkra? Men ja, det inte inte dyrt. Dock blir det detsto dyrare om något händer nr man har 5000 kr i självrisk, eller vill köra med än 500 mil/år. |
|
|
Bilen är itne original och rätt skadad och kommer inte återställas till original därför är nog entusiastförsäkring rätt uteslutet. Sen gällande begärnsningarna så påverkar de inte premien så himla mycket, tror det var kring 9000 hel med 1000 mil per år och lägre självrisk. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.