|
|
|
|---|---|
T-Bone |
Hej, Hur vet man om man har larm i en E39? Jag har en diod under backspegeln, men den blinkar ej. Det måste väl finnas några synliga sensorer i dörrar, baklucka eller någon annan synlig komponent så att man vet att det sitter ett larm i bilen. Har fått tipset att om det sitter klistermärken på rutan så har jag larm. Men jag tror inte att det tipset är 100% :) Har försökt diverse knep såsom att sitta i bilen och låsa, starta o.s.v. Även om man nu inte har larm borde man väl kunna få dioden att blinka i alla fall? MVH |
|
Borde framgå av utrustningslistan som du kan få(?) från en BMW-handlare eller kanske hitta under ett säte i bilen. Länk /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Det sitter en stor diod under backspegeln, det är indikatorn till larmet. Den blinka normalt sett när du har låst bilen med fjärren. Om jag inte missminner mig så sitter där en givare under huven på "baljan" som microfiltret på förarsidan ligger i, testa öppna huven och tryck ner den, lås/larma bilen med fjärren, vänta en minut eller så och släpp givaren. Tjuter det då så har du larm :) // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
Kolla utrustningslistan är ju ett knep som redan nämnts.. men ett lite roligare sätt kan ju vara att du låser med fjärren, väntar några minuter och sen låser upp bakluckan med nyckeln (manuellt alltså) och öppnar dörren.. Om det tjuter, ja då vet du svaret.. T |
|
|
Sätt dig i bilen och lås med fjärrnyckeln. Börja sedan röra dig inne i bilen. /M Min bil: Länk |
|
| lås bilen med fjär öpnna sedan bilen manuelt med nyckel och öpnna dören då ska det börja pipa | |
T-Bone |
Låsa bilen o röra mig inne i kupeen -> Ingen larmreaktion Hittade "givaren" i motorrummet höll ned och låste -> Varningsblinkers men ingen siren. Får testa med övriga tips ikväll men slutsatsen är ju dock att bilen är utrustad med ett orginallarm. Ett icke så effektivt sådant :-) Tack för tipsen MVH Danne |
|
Det kan vara så enkelt att hornet till larmet är trasigt, hört fler som råkat ut för det.. en hade fått sitt horn stulet.. endast hornet T |
|
Plumber |
Kupesensorn aktiveras inte förrens efter cirka 30 sekunder. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.