|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Var och kollade på en 535i -89 som gått 7000mil. Tyvärr har bilen stått avställd och inte varit igång på nästan 3 år Fanns lite rost fläckar i dörrarna annars var det inte farligt. Kunde inte starta bilen då ingen ström fanns. NI som kör 535 hur är dom annars? 12v? kammkedja? Sen en annan fråga fanns ingen ström gick bara öppna framdörrarna, bakdörrarna gick inte att få upp. Varför? | |
| Nja, jag tycker nog att priset är ca 410.000-420.000kr för mycket... | |
|
:-)) ___ //Ulf |
|
| ojj ska ju givetvis vara 45000:- | |
|
Du menar väl 45000kr och inte 450000kr hoppas jag...!? Har bilen verkligen bara gått 7000 mil på 16 år...??? Är den svensksåld? // Jögge Länk |
|
| japp den är svensksåld en gubbe som haft den, inte kört mer tittade under såg att några bromsrör var rostiga, sen hade ett ok satt sig :( | |
|
jag hade nog tittat vidare... 45 000 kr är mkt för en 535. du får en helt ok 540 för de pengarna. De olärda är så säkra på sin sak, medan de lärda är så fulla av tvivel. |
|
| surre77, jag tycker priset låter helt okej. Den kärran har många mil kvar. Klart att du kan pruta 5000 för rosten. Men oj vilken fin bil det måste vara!! | |
|
verkar stört omöjligt att pruta m gubbe. Ja den är fin finns inte en parkeringsskada är bara gubben som åkt i den ingen annan har fått sitta i bilen ens. 16 år känns ju lite gammal men ja vet inte, den är ju väldigt fin. |
|
| Hmm iofs bara 7000mil men det var ju rost på den så jag skulle inte betala mer än max 25000:- förresten så finns det massor av fina 535or här på autopower + blocket. Förhasta dig inte! Om du ska sälja bilen om 1 år + att du kostat på den s o v däck batteri mm mm så får du max 35000:- | |
|
Gillar inte heller det faktum att den har rost...Finns rostfria(nåja) "25000 milare". För dessa pengar på en 535:a så tycker jag iaf att rosten absolut ej skall "titta fram" Sedan så har du jobb innan den rullar på vägen(tänkte på bromsarna)ev bara en "lätt ihoprostning" men alla vet ju vad det kan innebära på bl.a. bromsdetaljer :( Sedan så är det en -89:a vilket medför strängare avgaskrav på besiktningen.Tänk på att kontrollera detta innan ev. köp också..Dvs kolla HC och Co halterna i avgaserna.. Antar också att den inte har någon "attraktiv" utrustning annat än standardpaketet,vilket gör det ändå svårt att sälja vidare den bilen utan "rimlig pengaförlust",allt är iofs relativt. Kontrollerat miltalet? Är du absolut säker på att den bara rullat 7000mil? Vilken utrustning har den?, en hyggligt relevant fråga i sammanhanget tycker jag också :) Mvh Janne. |
|
| Hej min bror köpte en honda legend 89a som bara hadde gått 4000 mil, å en ägare han som sålde den skulle fylla 80 å skulle sluta köra bil,varför skulle inte den kunna ha gått 7000 mil.... | |
|
buffy11>>>Visst kan den ha gått 7000mil, men man bör nog kontrollera detta och inte bara lita på mätarställningen slaviskt(OM det nu är det "surre77" gjort). Därför frågan. Mvh Janne. |
|
|
Så här är det. En rostfläck på tanklocket som en enkrona och lite på insidan av förardörren är vad jag har hittat. Det är en arbetskamrat till min far som äger bilen, så milen är ja 100% säker på att de stämmer. I övrigt så har den all utrustning utom AC Så vad kan ett rimligt pris vara? är säkerligen lite småfix med ok och liknande inga större kostnader antar jag. Ska ja slå till?? |
|
| Ja, du ska slå till om du är sugen. Men du måste försöka pruta lite. Försäkra den äldre herren om att du kommer att vårda bilen ömt och inte förstöra den (om det är så du tänkt bilens framtid, förstås) - det gör nog susen. :) | |
|
Ok...Bra att du är säker på miltalet iaf. Lite frågor: 1:Vad är det för sorts fälgar?17'' eller original 15''. Vinterdäck? 2: Skinn? 3:Automatlåda? 4:Hur ser det ut i expansionskärlet? 5:Drag? 6:Eltaklucka? Ingen Acc som du redan skrivit är en sak som ofta folk vill ha i sina gamla BMW's.. Nåja,om bilen låter bra i motor'n också och du känner på dig att detta är ett klipp så ska du väl "slå till",det är trots allt väldigt sällan en E34 med dessa miltal dyker upp.. Men jag tycker ju absolut att du i alla fall bör köra en rejäl sväng med bilen innan du bestämmer dig... Vad priset anbelangar så är det naturligtvis upp till dig,men JAG tycker att det är för dyrt innan du dels besvarat på frågorna eller ens provkört vagnen ifråga...Ta det lugnt och kolla bilen noga är mitt tips.. Mvh Janne. |
|
|
Tack för tipsen Janne T Fälgarna är 15" orginal med nya däck 225 60 Vinterdäck på plåtfälg gått 200 mil nokia Skinn finns ser ut som ny Ej automat eller drag Eltaklucka finns elhissar x4 Expansionskärlet har jag inte tittat i vad tänkte du på där? Har ju inte startat den då ingen ström fanns när jag tittade på den. Har fått råd om att byta oljan först innan jag gör det. Vad skulle kunne hända med motorn om den bara stått så länge? Känns ju inte bra o köpa en bil man inte ens startat?! Hur var kollar man upp dessa värden HC och Co halterna i avgaserna..skulle de har blivit sämre med tanke på att bilen stått? Tack för alla svar... |
|
|
När en motor står såpass länge så finns alltid risk att den "kärvat fast " t.ex att kolvarna fastna i cylinderväggen/arna..pga korrosion. Sedan det jag menar med att kika i expansionskärlet är att kylarvätskan ska vara "klar" eller rättare sagt antingen grön eller blånyanserad utan tendenser till oljeklägg eller lukta sunkigt.Ta även ett prov på kylarvattnet(CO-prov tas på bilverkstad med mätare) om du vill vara 100 säker på att inte det blandats avgaser i kylsystemet pga antingen dålig toppackning eller spricka i topplocket,iofs inte alls troligt med dessa miltal men iaf.. Mitt tips är att byta kylarvätskan,bromsvätskan,olja+oljefilter i motorn,ventiljustering,bränslefilterbyte,stiften,luftfiltret,kontrollera alla kylarslangar mht sprickbildning,innan du börjar använda vagnen i större utsträckning. Oljebyte+oljefilterbyte gör du direkt.. Den ska väl besiktigas nu på direkten så där ser du ju hur avgasreningen fungerar,dvs bl.a. hc och co-halten i avgaserna,köp den iaf inte innan du vet hur det står till med avgasreningen.Kan bli ytterligare pengar att lägga ut där med lite otur..Men som sagt allt är relativt. Men om du inte får ner priset så måste allt sådant "krafs" också vara helt i topp.. Mvh Janne. |
|
|
Om det nu skulle vara strul med HC Co vad kan det kosta att åtgärda. Har nog tyvärr ingen möjlighet att kontrollera dessa. Men som sagt med dessa få mil borde det väl inte vara något problem? Där emot kanske ett nytt ok? Sen en annan sak, det här med färddatorn vad händer nu när jag sätter i ett nytt batteri? något som måste programmeras om? |
|
|
Personligen skulle jag aldrig betala 45000kr för en bil som inte har AC. Inte ens om den bara har gått 7000 mil. Sommaren kan trots allt bli riktigt varm här i Sverige.... // Jögge Länk |
|
|
Tja..Vad för hög co och eller hc kostar att åtgärda beror ju på vad som är fel,men räkna i "värsta fall" med ny katalysator.Motor'n får vi väl anta det inte är några problem med(men serva omg.). Annat som kan trilskas är ju lambdasonden men det är inte så dyrt att åtgärda(kanske1500kr). En ny katalysator kanske går att hitta kring 5000kr idag. Nytt ok? Ja,rekommendabelt är att byta båda sidorna trots att bara ett kärvar,så för att få fart på bromsarna är det väl i storleksordningen "ca 4-5'" du måste räkna med att få betala ytterligare,i värsta fall,kanske "går till sig" efter lite motionering o rengjöring i bästa fall. Vad gäller färddatorn så vet jag inte hur den kommer att bete sig efter så lång tid "strömlös".Men sök gärna i "sök inläggsfunktionen" här ovan så hittar du säkert trådar om det också. Allt lär väl vara nollställt iaf :) Inget som lär kosta pengar att få igång hur som helst :) Ps. Säkert ett kanonköp i slutändan,men gör återigen inget förhastat..Ds. Skriv gärna hur det går fortsättningsvis med detta.. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.