AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.138

Interlagosblå M5 E60 m.m.

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Idag så provsatte jag mig i en Interlagosblå M5 E60 på BMW Niederlassung i München. Var ruskigt fin. Alla andra som jag har sett och säkerligen de flesta är så tråkiga i svart eller silver, men den här lyste verkligen upp. Måste ha varit Silverstone II inredning, kollade inte upp namnet tyvärr. Underbara stolar som påminner lite om M5 E34:ans stolar. Rattväxlarna sitter verkligen perfekt på både M5:an och M6:an. Var inne i M6:an också. Den hade Portland Naturbrun med Saphirsvart metallic lack. Vet inte vilken av de bilarna som är skönast, men jag föredrar färgen på M5:an, och givetvis med den färgkombinationen. M6:an hade också bra färger men tråkigt med svart metallic dock.

Öppnade också motorhuven till M5:an. Det känns som att går något sönder där så går det aldrig att laga, men så verkar ju det med de flesta motorerna som det är mycket effekt i. Den var det inga som helst fel på i alla fall. Det var två otroliga bilar som man bara måste se i verkligheten för att förstå hur underbara de verkligen är.

Var också förbi BMW M (motorutveckling). Där såg jag 3 stycken M5 E60 samt en M6 som var gjorda för den amerikanska marknaden. De hade nämligen amerikansk bagagelucka. Två stycken av de drog plattan i mattan mitt framför nästan på mig. Han tyvärr inte få upp kameran i tid.

Har bifogat några bilder från BMW Niederlassung i München för de som är intresserade. Bilarna är på nya M5 och M6.

Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk

//Schnitzer

Schnitzer:

Trevliga text men bilderna var ännu bättre:)) trist att sista länken inte fungera?
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Blev lite fel på bilderna, så här ska det vara:

Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk

Nu ska det fungera bättre!

//Schnitzer

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
starre: Hoppas att du kollar nu! Åtgärdat!

//Schnitzer

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Kan nog stämma att det blir någon sorts manuell låda till de som ska vara på den amerikanska marknden. Tyckte jag hörde lite annorlunda idag precis när de växlade.

//Schnitzer

Snygga bilder, Interlagos är min favoritfärg, tillsammans med Alpinvit till M5 E60, Men det vore trevligt att se en i Estorilblå eller Carbonsvart.

Schnitzer; Du har inga bilder på US-M6:an?

Konstigt att ingen? beställer sin M5 eller andra BMWmodeller med US-skylthållare, det är så otroligt mycket snyggare!

Mvh Stephan

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Stephan735i: Tyvärr fick jag inga bilder. De åkte iväg så snabbt att jag knappt hann fatta det själv. Fick heller inte upp digitalkameran tyvärr. Annars hade de varit på bild nu.

//Schnitzer

maserati
e det bara jag som tycker att m6:an kommit snabbt ut på marknanden? trodde den skulle komma senare.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Trodde jag också först, men jag har sett några stycken redan. Har sett en del M5 E60 ute i trafik redan. Kollar man på mobile så börjar det fylla på fint med M5 E60 och även en del med M6:an.

//Schnitzer

Lustigt, jag trodde jag hade en M coupé? Enligt skylthållaren på M6:an är jag tydligen inte ensam..

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
Interlagois är vackert! Jag postade några på m5board.com. Tack.
Du fick inga bilder på US M5?
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Gustav: Tyvärr inte, och inte heller på M6:an!

//Schnitzer

Såg faktiskt också en blå M5a i hallen hos Novation i Uppsala. En mäktig syn. Tyvärr fick man inte provsitta bilen.

/D
Såg också en blå idag.... Eller rättare, HÖRDE, på Häradsvägen, Huddinge! Lät riktigt mysigt! Någon härifrån? Gustav kanske vet vem?
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Den färgen påminner lite om Avusblå, eller har jag fel?
Fräscha bilder!
det tackar vi för
Matte, det var nog jag :)
Såg nu klockslaget på posten, det kan inte varit jag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.