|
|
|
|---|---|
|
Skulle vilja säkerhetskopiera min navigeringsskiva till mitt Mk4-system, även kallat 16x9. Det är ju en DVD-skiva. Är det nån som vet om det är plus-format eller minus-format? Kanske t.o.m. vet vad det är för fabrikat och modell på läsaren i en 2003a? Hälsningar Anders | |
|
Har bara plus så det vore bra att veta så kanske jag inte behöver springa å köpa minus. Hälsningar Anders |
|
|
Då är det ju bara att testa med plus och skulle det inte funka så får du köpa en minus. En skiva kostar ju inte mer än 7-8 kr. ___ //Ulf |
|
|
Original-skivan är varken plus eller minus. Den, liksom alla "köpe-skivor" är en DVD-ROM. Kopian som görs blir antingen DVD+R eller DVD-R. Det borde inte spela någon roll vilket. Men testa, som sagt, om det fungerar med det du har. Frågan är snarare om du kan kopiera till en 4,3GB skiva? Är det inte mer data än så på en originalskiva? Annars måste du skaffa en brännare som kan bränna 9GB. "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
finns lite olika lösningar på kopering! är skivan under 4,6 gb så kan du köra ett program som heter dvddecrypter, funkar fin fint att jobba med, bara å läsa lite i manualen hur man gör! men är de en dual layer skiva aka DVD9 format så måste du ha en brännare som klarar detta, men de skivorna som pallar 9gb är rätt så dyra tyvärr fortfarande, men jämfört vad en sån navi skiva kostar så är det nog en ren vinst du gör :) lite kuriosa: dvd-rom = dvd - read only memory, där ligger informationen "pressad" in på skivan istället för bränd! så nu vet ni de om ni inte redan visste de :) |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Annars kan man väl rippa skivan och plocka bort det som är "onödigt" Sedan är ju DL brännar snorbilliga så det går ju lika bra och göra en "disk" copy :) Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
| Har provat med DVD-R iaf, och det fungerar INTE. | |
| Har även nu provat DVD+R, funka inte det heller. Förslag någon? | |
|
Testa annan mjukvara, annat märke på skivor, är det enkla eller dubbla lager på orginalskivan du ska kopiera? // Mvh Andreas Min förra 528i Touring Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.