AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
747

Vibrerande ratt

Hej. Har ett stort problem med min bil. Då jag kommer upp i hastigeter ca 60-70km/h börjar min ratt att vibrera (går åt vänster höger hela tiden) Vibrationera minskar sedan lite vid högre hast.

Problemet uppkom då jag bytte bromsskivor fram och samtidigt bytte till sommardäck.
Trodde att det var balanseringen som orsakade detta men har just balanserat framdäcken och problemet kvarstår.

Killen som gjorde balansering sa att jag boorde ha navringar till fälgarna
.
Någon som vet vad för navringar jag ska ha, 316 compact med 16 borbet fälgar.
Dock är tror jag inte riktigt att det är navringar som är problemet då jag har kört med dessa fälgar hela förra sommaren och inte haft några som helst problem.

Någon som tror sig veta vad felet kan vara
Problemet är navringarna, jag har haft samma problem. Efter jag hade av fälgarn så blev det vibrationer då jag inte satte de exakt rakt på. Sätt på ringarna så är dina problem ur världen!

M/Alpina-träff i Stockholm 1 maj Länk
Skummt eftersom att det funkat tidigare.....har haft dom på 2 sommrar...

Hur som helst hur vet jag vilka navringar jag ska ha då?
Ma
96
Matte_J
Bmw 535dT -09
Har också exakt samma problem..
Förn en okunnig.. vad är navringar? hehe, vart hittar man såna?
Du har väl fräscha länkarmar (lärkvingar) på din Compact? För annars så fladdrar det rejält. Dom håller rätt så precis i 10 000mil, i alla fall på min Compact. Har fått byta två gånger. ;-)

Sen så bör du ha "runda" däck. Tyvärr så är inte alla däck riktigt runda, och BMW kan vara känslig för detta. Bromsskivor med obalans kan också orsaka vibrationer, fast då främst vid bromsning. Kolla även fälgarna så att dom är runda och hela...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.