|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag var och provade en M5 2001 7900mil som är importerad från Belgien med 1 ägare (Bank direktör) och som säljs av en firma i Trollhättan. Jag har gjort garanti historik koll som var ok och han har själv gjort mätar koll på BMW i Grästorp så milen verkar stämma. Jag tyckte dock en del grejer var lite märkliga, det saknades varnings triangel och en del verktyg och eftersom bilen har rökts i så har man antagligen försökt dölja detta med någon typ av rengöring, men det luktar nästan wunderbaum i bilen. Går detta att fåbort ? Sen märkte jag att när man kommer över 100km/h så började det vina från någonstans i kupen, någon som har erfarenhet av detta ? Bilen skall vara krockfri och aldrig omlackad och jag synade bilen och kunde inte hitta några skarvar eller nyans skillnader, huven var dessutom rättså blästrad. Är det någon som har erfaranhet av denna handlaren ? Länk Trycket i V8:an är så massivt att man känner kolvslagen i durken, AMS 6/05 | |
|
Någon som vet hur man får tag på uppgifter om bilar i belgien ? Jag har sökt på personen som ägt bilen men denne har skyddat nummer. |
|
|
300' för en inrökt M5 utan navigation låter ju inte som någon höjdare... |
|
|
danielb: fast det är en 01a och så får man garanti (på motor?). Micke K. Länk |
|
|
Förvisso.. |
|
| Hmm, nä det kanskle är för dyrt men bilen är ganska välutrustad annars med PDC RDC, elrollo, el infällbara speglar. Jag tyckte bilen kändes billig med tanke på milen och årsmodellen, men jag kanskle är ute å cyklar. | |
|
varför ny koppling på en bil som bara rullat 8000 mil? borde väl hålla lite längre tycker man! i´m not driving too fast... ...i´m just flying too low! |
|
| Enligt säljare så tyckte han den slirade lite vid hård växling mellan 2->3:an och tyckte det var lika bra att byta den. Det var den andra av de M5 som jag provat som hade bytt koppling med c:a 8000 mil på mätarn. Den andra som hade bytt koppling var en svesnk såld 00 som står hos Carlqvists i tingsryd, men den har ju iof 10 ägare + att de släppte iväg mig 31år med den utan någon säljare, sånt är ju inte positivt för kopplingen. Men jag körde mycket försiktigt i och försig. | |
| För övrigt är väl elinfällbara speglar standard. | |
|
Ok, trodde bara det var "vanliga" elspeglar som är orig. |
|
|
Tycker Du att bilen och priset verkar vara helt OK anser jag att Du innan en ev affär bör göra ett M-Plustest så får Du den grundligt genomgången. Det kostar visserligen en slant men det kan det vara värt för att säkrare undvika tråkiga överraskningar framöver. / Ricke |
|
| Jag har klara problem att bestämma mig, det var ju detta med doften i kupen vilket säkert beror på att de försökt få bort röklukten samt att det var ett svagt men otroligt irriterande vinande från någonstans när man kom över 100km/h, det lovade han dock att fixa om jag ville ha bilen. Jag har ju även en svensksåld 00:a 11500 mil som jag skulle få betala c:a 240 för men där jag vet att ägaren rastat den ordentligt på bana en gång och där är inget av vanos, koppling eller bromsskivor bytt vilket kan bli svindyrt(vanos). Så vi får se... | |
|
Bimmer seb: ""+ att de släppte iväg mig 31år med den utan någon säljare, sånt är ju inte positivt för kopplingen. Men jag körde mycket försiktigt i och försig."" Butiken jag köpte min M5 E39 släppte iväg mig också utan säljare på provkörning... (23år). Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
|
Nån på m5board.com hade bytt båda vanos för 1100pund... Är det verkligen så billigt, eller är det verkligen så dyrt som vissa påtår... Vilken är skröna...? Hur många har bytt? Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
|
Bayerischemotor De flesta firmor brukar aldrig låta folk provköra M-bilar utan att säljare finns med, två handlare i Halmstad hade den policyn vilket jag tycker är bra, det sparar trots allt bilarna en del. Ang Vanos, jag fick pris på en vanos bank från BMW i växjö á 17000:- om jag inte missminner mig, kommer dock inte ihåg om det var arbete inräknat. Stephan åkte ju på att byta och jag har för mig att det var ungefär dom pengarna då med, per cylinder rad. Alltså 35' för rubbet, men man kanske får mångd rabatt..:-) |
|
|
17000kr blir ju ca 1100pund. Men han hade bytt båda... Det är ju inte så farligt isåfall... Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
kilroy |
Priset på vanosbytet låter rimligt, det är nog inte i överkant i varje fall.Kopplingsbyten vid 8000 mil är inte direkt ovanligt...en kombination av inte helt lyckad koppling tillsammans med felaktig körstil kan slita ner kopplingen snabbt.Vanosen byttes på min M5:a innan jag köpte den, det var ett villkor för att jag skulle köpa den. Fakturan "hemlighölls" av någon outgrundlig anledning av både Förenade Bil och banken som då var ägare till bilen. Jag kan förstå att fakturan inte var min egendom INNAN jag köpte bilen...men man har vägrat lämna ut den även efter det att bilen blivit min. Det absurda har uppstått att jag, trots vanosbytet, inte kan dokumentera det med några papper vilket är mycket märkligt. Inrökta bilar är ingen höjdare enligt min uppfattning...Priset? 300 kkr för en 01:a är väl inget markant överpris, det beror mycket på skicket och utrustning, för 300 papp skall man nog kunna begära en skaplig utrustningslista...och att den är i bra skick.Vanosproblemen brukar som regel märkas rätt tidigt har jag för mig (?) men kan kanske aldrig vara säker...Bankdirektör som ägare...oavsett var man läser annonser med M5:or så brukar förste ägaren i Tyskland alltid vara läkare, direktörer, advokater...eller också är det förste ägaren i Sverige som ståtar med en sådan titel...Trot den som vill...Mvh kilroy"Det bästa sättet att hantera en frestelse är att falla för den" Oscar Wilde |
bmw320cab |
M5 2001 7900mil utan navi/tv m.m för 300.000kr NEJ TACK. Den kommer vara helt iskall sedan när du ev skall sälja den.. Har du kollat runt lite.? såg på www.bytbil.se en M5 2002 på 365tkr och rullat 2200mil bättre att lägga till eller försöka pruta ner den lite.? |
|
Jag har kollat runt lite kan man väl säga, nästintill surfat M5 varje dag de senaste veckorna och numera provat 5 olika E39'or och försökt dokumentera mina intryck för att förhoppningsvis få ett så problemfritt ägande som möjligt. Men 365' är c:a 120 mer än vad jag hade tänkt mig då jag inledningsvis tittade på 00:an för 240, men visst är de nyare M5 med facelift samt modernare inredning mer tilltalande och jag har numera lagt taket runt 300'. Efter att ha kollat runt med er på forumet så har jag insett att jag nog bör titta efter en 01-> eftersom de har många nyttiga uppdateringar, men det är bevisligen ingen garanti att man slipper vanos problem mm. Jag ska prova 00:an igen i helgen troligen och om den är ok så blir det nog den om man inte hittar några konstigheter på ett kommande test på BMW (M-test center finns ej i Växjö). Men om inte så börjar jakten på någon annan M5, kanske skall man våga sig på att importera själv. |
|
|
Jag hade ett litet vinande oljud på min m5 e39. Det var slutväxeln som vinde lite. det drev mig till vansinne o jag bytte ut skiten. 26000 spänn kostade det. bmw tog nästan hälften av kostnaden som tur va! Lägg inte 300 k på en inrökt 01a.. det e dyrt! Det e vad jag tycker! M-POWER! Nya bilder i Galleriet! Länk |
|
|
Köp den DU gillar bäst, bry dig inte om oss andra. Så gjorde jag när jag köpte min. Många av mina vänner avrådde mig, men slog ändå fast. Inga större bekymmer på 8månader. Peppar, peppar:) Roligare bil kan du hitta, men inte en roligare bil med super komfort, stor (3golfbags bagage), och ett motorljud som är "mums" fastän det inte riktigt är BMW's sex'a. Gillar man dessutom BMW's femserie från förut så finns det ju inget bättre, förutsatt om man inte vill avstå en miljon kronor, eller 137K Euro:) Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.