|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Är på väg mot mitt första BMW-köp, men skulle vilja rådfråga de som kan först. Har nämligen sneglat på 320i Touring, verkar lagom för mig och för plånboken. En 2001:a. Vad jag förstår (är dåligt insatt i BMW-världen) så hade 320i '00 150hk motor, medan '01:an har en 170hk motor på 2,2liter? Hur stora skillnader är det sen till 2002. Ser ju på bilder att '02:an är "faceliftad", är det stora tekniska förändringar också? Tycker väl personligen nästan att '01:an är snyggare än '02:an, men "lönar" det sig att köpa en '02 ändå? Har sökt lite på forumet, och fått lite kött på benen, men är det något speciellt man bör tänka på? De jag tittat på har gått mellan 11- 17000 mil. Full servicebok (sägs det). Är det några "stora service'ar" eller är det bara "olja, Insp1, olja, Insp2, osv..." som gäller hela vägen? Inga dyra kamkedjebyten eller liknande? Och... hur tråkig är 320-motorn egentligen? Kör en 9-5 2,3t Länk idag, någon som har kört båda och vill uttala sig om en jämförelse? Tacksam för alla tips, idéer och råd jag kan få inför ett ev. köp! MVH Calle, Strömstad | |
|
De "face-liftade" har också en styrväxel med lite mer direkt utväxling samt något sportigare kalibrerade fjädrar och dämpare. Servicechemat är som du beskriver det. |
|
|
Facelift=gräslig |
|
|
Är på jakt efter samma sorts bil som dig. Tycker att 170hk motorn är verkligen att föredra. Annars så kan man välja en 318 istället då 320 före årsmodell 01 känns enbart marginellt starkare än en 318, (som är mycket billigare att äga på alla vis). Skall du köpa en 3-serie innan 01 så skulle jag välja en starkare motor. 323 eller 328 kanske... Jag tyckte faktiskt att den nya fronten var riktigt ful när den kom. Men nu så tycker jag att den gamla fronten känns riktigt bedagad. Hmmm... Snart så gillar jag väl den nya treans Nissan-baklysen också. Urrrrk! ;-) Gissningsvis så kommer den faceliftade versionen att hålla längre. Den har förutom den nya fronten snyggare inredningstyger, nya baklyktorna, styrningen, mm. Jag gissar att 02 och senare kommer att vara mera lättsåld och hålla värdet lite bättre. |
|
|
Undvik 150 hästarn.Tycker 170hk däremot är helt ok.Det riktiga bottendraget saknas,men det räcker.Du blir inte besviken om du kör en Saab 2,3 t nu.Har provat en sådan,och trycker min kändes rappare.. Min är för övrigt till salu..... 325i-93,328iC-95,M3-94,320i-00,328i-98,328i-98,328i-99,323Ci-00,328 Ci-99,328i-98,328iM-99,330iM,mm |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.