|
|
|
|---|---|
|
Har provtryckt systemet+vaccumsugit +fyllt i ny gas...Läckage i en utav nipplarna fanns,den byttes. Nu till problemet: Kompressorn "slår inte till" trots att det nu är fullt tryck i systemet. Finns det något mer säkringsställe än det som finns under huven,den säkringen var iaf hel.. Misstänker nu något kabelbrott eller dålig kontakt någonstans från kompressorn,men vill gärna ha några tips på möjliga fel.. En fråga till,återställs lågtrycksvakten automatiskt när systemet fyllts? Gäller min 735iA-88. Mvh Janne. | |
|
Kanske ska ge lite mera information>>>Det byttes varken torkfilter eller fylldes på någon olja endast det jag skrev här ovan gjordes. Mvh Janne. |
|
|
har för mig att det finns reläer i kompressorn oxå E32:Länk |
|
|
Någon av tryckvakterna kanske är kass? Läsvärt: Länk Länk Länk Länk Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tack för länkarna Erik.....Letade tydligen för dåligt själv. Får väl avsätta kvällen för lite läsning då :) Mvh Janne. |
|
|
Finns tydligen bara en kombinerad tryckvakt(låg o hög)...Misstanken finns att den är havererad eller att det är för kallt för att Acc skall gå igång(låter iofs inte så troligt i mitt fall). Nåja,jag får nog mäta upp denna tryckvakt(var den nu sitter på en E32:a) så får jag väl se.. Vet inte heller om man måste släppa på trycket igen :( när/om man ska byta den..Beror väl antagligen på hur den är placerad. Nåväl,jag ska försöka hålla denna tråd uppdaterad hur som helst.. Mvh Janne. |
|
|
Man har bytt från två tryckvakter till en kombinerad, det antar jag att du har sett om du läst alla länkarna. De visar också var du hittar den/dem. Håll oss underrättade, jag ska också konvertera och fixa AC-sytemet på min E32 vad det lider. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Ich will wiederkommen :) Mvh Janne. |
|
|
Ja...Då har man konstaterat att tryckvakten är ok,byglade denna o ackompressorn startade inte ändå,kontakterna satt vid sidan av spolarburken ,en var till fläkten framför kylaren,en av dessa kontakter var till tryckvakten,eller rättare sagt vakterna..satt nämligen två gröna vakter på torkfiltret(ovansida)syns uppifrån ganska väl. Men...Som sagt ingen ström fram till ackompressorn :/ Såg också att kondensorn inte var i så bra skick...Kommer nog inte att hålla speciellt länge till...Iaf inte under en förhoppningsvis kommande start av Acc. Jaja,senare problem det. En fråga har jag>>>>Måste utetemperaturgivaren fungera innan man "får klarsignal" till kompressorn att starta? Min visar nämligen -37grader celsius nu och har m.a.o. havererat.. Tänkte bara lite långsökt att om nu utetemperaturen är så låg så "känner datahjärnan" att det inte är lämpligt att starta. Mvh Janne. |
|
|
Enligt bild 3 Länk så är det en separat sensor (man kan ju ha ac utan färddator), men denna kan förstås vara sönder. Jag föreslår att du skriver ut de tre bilderna och lusläser dem, och sedan försöker mäta & bygla dig fram. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Ska bara hitta någon lämplig skrivare först så att jag kan ta ut dessa scheman.. Min bläckstråleskrivare har torkat ihop tyvärr..Får vänta tills grannen kommer hem :) Verkar som om jag "måste dra ny kabel" ända från kupén till kompressorn :( Mvh Janne. |
|
|
Lite återkoppling här också då :) Sambon funderade vad det var för en "pöl" under bilen för ett "par dagar sedan"(lokalisation dropp vid "växellådan"). Ja,det var kondensvatten från acc :)...Den har nu tydligen "hoppat igång" av någon anledning..Tillfälligt mest troligt ,men överraskande hur som helst. Kallt o skönt måste jag säga när jag nu for iväg för att verkligen testa detta :) Som sagt, vet inte varför den har börjat fungera, men tydligen glapp "någonstans".. Mvh Janne. |
|
|
Ok,Acc dog igen naturligtvis...MEN efter lite snabb kollar av mig angående kontaktfel så hittade jag vad som orsakat mina Acc trubbel :) En av kontakterna nere vid spolarburken o torkfiltret på höger sida var det ett kontaktglapp i...Lossade den(vit kontakt),tryckte tillbaka den,vips så slog komnpressorn till o den började kyla direkt..F-n, jag som varit lite överallt och "pillat" för att kolla denna Acc,nåja glad är jag att det fungerar... Blev som en "nytändning" i felsökandet i och med att den bara så där plötsligt gick igång häromdagen :) Tack till tipsen och länkarna jag fick iaf. Mvh Janne. |
|
|
He,he..."Komnpressorn" vad är det ;) Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.