AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.041

import e38

Visa användare
395
wollick
Cayenne S
Hej!
Jag vet att det finns en hel del om detta här på forumet, men jag undrar ändå om det finns någon som nyligen har tagit hem en e38 från tyskland eller holland?
Min fråga är om man kan få tag på en skaplig e38, helst 740 årsmodell 94-96 för ca 45-50 tusen riksdaler? Det finns en hel del bilar på mobile.de och autoscout24, men det skulle vara skönt att få höra med någon som har letat efter en bil och varit där nyligen ...
Tacksam för alla svar!
MVH
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Nyligen, nej men drygt 1½-år sedan tog jag hem min E38. Att importera en E38 94-95 i den prisklassen som du tittar på är penningamässigt +-0 i förtjänst. Antalet annonser i Serige på E38 är ganska många och med rådande bensinpriser lär de inte bli färre för dem som sneglar på ekonomi (som en E38 inte ger). Om du är ute efter något speciellt i utrustnings väg så kan de ju vara värt. Jag skulle def. inte ta hem en utan "facelift" (mer än bara kosmetik) som kom 98-9, men det är ju jag det. För en sådan får du ungefär räkna med att ge 110"- i Tyskland
Lycka till!

Mvh. Patric
Min E38
Länk
BMWCS #4598
bmw jesus
snälla förpesta inte vårt avlånga land med ytterliggaren en sån gammal sloda..... köp en på blocket istället. du kan pruta bra mycke då de e väldigt liten efterfrågan på dessa monster
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
En 730 eller 740 ned gamla motorn utan steptronic bör du väl få här hemma för ca 50.000:-
Det lönar sig inte att importera dessa bilarna, dom är nog tom billigare här.
bmw jesus: haha! Klockren!

The Seven Series...Cause I ride with pride!
Kanske inte helt relevant, men jag gick i exakt samma tankebanor som du för ett par månader sedan (köpa billig E38 och få massor med bil för pengarna), men tänkte om efter tips på den här sidan och det ångrar jag inte en sekund. Först sneglade jag på ett par tidiga, ganska sunkiga E38or med massor med mil (och nästan lika många ägare) i prisklassen 50-60´. Jag resonerade som så, att om man lägger till en liten peng så får man ju en lite nyare E38, kanske med M62 motorn och mer hubraum och färre mil på mätaren. Dessutom är det väl inte helt osannolikt att en billig långmilare lätt kan dra på sig diverse reparationer och därmed bli en dyr långmilare. Efter ett tag tittade jag på ett par riktigt välvårdade 97or med relativt få mil på mätaren och då var genast priserna uppe mot 80k. Plötsligt blev man mer kräsen och ville ha en med Skinn, TV/Navi, Xenon och annan mumma. Steget därifrån är ju sedan inte speciellt stort för att få en -98a med facelift och allt vad det innebär. Valet föll kort därefter på en just sådan. Bilen stod och glänste på BMW i Deutschland och den köptes osedd (lite nervöst, men det skulle visa sig att den var i kanonskick). Den hade 13k garanterade mil på mätaren, massor med lullull till det fassila priset av 117 balobas inkusive exportplåtar... Något att ta efter kanske? :)

----
Rasen nicht reisen
bmw jesus
kolla vad liket kostar att försäkra oxo.....
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Min BMW 735 kostar 70:- mer/månad än en Volvo V70 i försäkring. Bensinkostnaden är förvånansvärt låg.
Jesus, kom ner på jorden. Även om innehållet i det du skriver är relevant behöver du ju inte formulera dig nedsättande i ett seriöst inlägg.
Visa användare
395
wollick
Cayenne S
Det enda kravet blir beiget skinn...ok, tack för alla tips!

Wladimir Jigaroff
bmw jesus, ditt uppsåt verkar mest destruktivt och att du gärna ventilerar din aversion mot e38. Gör gärna det någon annanstans, samt att en mer ödmjuk attityd sannolikt skulle vara en fördel för att bli tagen på alvar här på forumet.

/Simon
Visa användare
395
wollick
Cayenne S
Tror Ni ändå inte att man får en bättre utrustad bil i Tyskland för samma pengar? Man får inte en e38 med NAVI och servicebok för 50000:- i Sverige, däremot i tyskland har jag sett att det finns gott om bättre utrustade 740 för kring 5-6tusen Euro...

Wladimir Jigaroff
Jag tror nog att du kan komma över en fin droska med navi för en ok peng även här i Sverige, och då slipper du ju allt mickel med att ta hem bilen här och registrera den (även om det är smidigt) Har man bara tålamod så kommer det säkert nån som vill kränga sin bil för en vettig slant.

Mvh: Martin

Der schönste Wagen von allem
Länk
vet inte om länken fungerar, men denna har väl potential..

det är bara en död fisk som följer strömmen...
länken fungerade inte, men den har just kommit in. Du kan inte missa den.

Visa användare
395
wollick
Cayenne S
Ja, jag såg den...gillar inte shadowline bara...

Wladimir Jigaroff
Jag har sonderat 7-seriemarknaden i något halvår nu, den 740 som kom in nu var förvånandsvärt billig i utgångspris måste jag säga!

Dessutom är det precis de färgerna jag har letat efter så länge nu, men nu är det tyvärr för sent :(

Jag tyckte nästan att annnonspriset var lite väl lågt satt?

/Marcus
Håller med dig darklight, samt att den är man. växlad.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.