|
|
|
|---|---|
|
Varför går bilen så ruskigt ojämnt och hackigt? Vid jämn gas och låg belastning går den väldigt ryckigt. Varför gör den det? Jag hade lös tändkablarna och rengjorde lite kontaktytor, blev lite bättre efter det men nu har ryckigheten kommit tillbaka. Om man gasar ganska mycket eller full gas så går den bra. Kan hacka till just i början men sen blir det bra. Någon som har några tips om hur man ska fixa felet? | |
|
Låter som att en service med nya kablar, fördelarlock, rotor och tändstift skulle kunna hjälpa. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Prova med att plocka isär och plugga pulsair systemet som sitter mellan luftburk och grenrör. Om backventilen är dålig kommer det in avgaser och fukt till luftburken vilket får bilen att gå ryckigt. Att plugga den har ingen direkt negativ effekt. Systemet är till för att efterförbränna oförbrännda avgaser. Ett annat alternativ är att du har läckage i någ bränsle eller vacumslang. OO=00=OO |
|
| Kolla efter hål eller sprickor i gummibälgen som sitter mellan luftfilterboxen och insuget., nr 11 på bilden: Länk | |
|
Det går två stycken metallledningar från grenröret som går ihop till en gummislang som går till luftboxen. Jag har tagit lös gummislangen från luftboxen och tejpat för där. Har testat köra bilen en gång nu, ryckigheten är i princip helt borta, går hur fint som helst ... nåja.. mycket bättre är det iallafall. Så tack så hemskt mycket för hjälpen.. Om man tar bort tejpen känner man hur det blåser där, är väl antagligen avgaser. Det kan ju inte vara så bra att få in avgaser i motorrummet. Det kan ju sugas in i kupéfläkten så man får in avgaser i kupén. |
|
|
Hände en tråkig grej igår... Bilen min är sänkt och jag skulle köra upp i ett parkeringshus. Men det var som en liten metalltröskel man skulle över, körde väldigt sakta. Helt plötsligt tog det tvärstopp och det small som fan. Bilen började låta fruktansvärt mkt, jag körde därigrån och kollade under bilen. Jag såg att avgassystemet hade förskjutits. Öppnade huven och där såg jag att grenröret var spräckt. Suck!!!... |
|
|
Det kan ikke være registerkjedet som er dårlig da? Har akkurat samme symptomer på min, og i helga trår jeg til med en overhaling av registeret. Har gjort div. annen feilsøking og funnet at det må være registeret. Håper i hvertfall det.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.