|
|
|
|---|---|
|
Hejsan ska ta och börja montera lite bilstereo i min väns coupe inom kort, och jag undrar ni som har gjort det tidigare. vilken väg är lämpligast att dra strömkabel från batteriet till bagageluckan, via torpedväggen till mittkonsolen? eller går det under lister på ytterkant? Undrar även hur man får ut diskanterna som sitter i dörrsidan måste dörrsidan bort isf? någon som kan göra en relativt lätt beskrivning angående de inre 5,25" så fanns det en tidigare beskrivning på forumet som jag ska använda mig av. Tack vore toppen om ni kunde svara ! mvh tomas :) | |
|
Håller på själv att bygga ljud för fullt i min E36. Batteriet sitter väl i bagaget ? För att få bort diskanterna så måste du ta bort dörrsidan. Du måste ta bort då skruv som sitter vid handtaget + knappen för el-speglarna. Sen så sitter sidan i flera plastclips så du kan bara dra dörren försiktigt rakt ut. Lycka till ;) Bilen: Länk |
|
| Om det är en sexcylindrig E36 sitter batteriet i bagageutrymmet. Det finns ett hål i torpedväggen framför handskfacket, fast lite längre ner, om du vill ta ström från ett batteri i motorrummet. Diskanterna som sitter i dörrsidan kan lossas efter att dörrsidan monterats bort. | |
|
Tack för svaren, stämmer bra det är en 318is som det ska monteras i och därför är batteriet fram. Men ska jag fortsätta dra kabeln via mittkonsollen då? antar att det blir där får kolla det är det enda sättet jag har gjort tidigare iaf. får tacka för tipsen. Finns det några fler så tveka inte att höra av er :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.