|
|
|
|---|---|
|
Tjo! Har precis fått min generator utdömd av bilverkstaden, nån som varit med om detta? En Z3 1,8l sen 97 som gått 4500 mil? Har köpt bilen för en vecka sen privat, och godtrogen som man är (köpte den av bilhandlaren jag köpt min nya 530 '04 av) så kollar man ju inte så noga, han intygade att den va kollad på verkstaden och allt... Men iallafall, ringde upp han och lyssnade av lite, och han hade ju inte märkt av nått missljud och bla bla... Fick ett bra pris på en utbytes (4300 kr monterat o klart) hos verkstaden, så det är väl kanske inte mycket att bråka om, men nån som tror att man kan pumpa säljaren på detta? Köpte den ifs. ganska billigt, 125 000, prutade 5000, så det åker nu! Intresserad av synpunkter och reflektioner! MVH Stefan | |
|
Jag skulle tro att du sparar bra många tusen på att göra det själv, lätt jobb att göra själv. Kolla bilskrotar, bildelsbasen exempelvis, passar säkerligen från rätt många BMW:s. Mvh Bluesman |
|
|
Njae, gör nog inte det, verkstaden ska ha en 500:- för monteringen, byter generator rem samtidigt... Men visst, hittar man en på skroten så...men man vet ju inte skicket.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.