AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.279

schmiedmann racingbromsskivor e30

AM
51
AML
E30 -90
Någon som provat dessa skivor?
Dessa skall alltså gå att montera med original bromsok&belägg?

Länk
Ja det är vad som står på deras hemsida iaf.

"Skiverne kan uden problemer monteres sammen med vores standard bremseklodser"

/Anton
xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
tror ni att de är bra då???? man vet ju inte vad man köper.. skulle kunna vara biltema skivor som e borrade och slitzade...

skulle va kul o veta om nån har provat dessa..

........ HAHA ;p .....
Letar M-technic II paket *mums*
Det är absolut inget fel originalskivor... Dom funkar kanon och har ett bra pris.

"Racing bromsskivor" får mig att dra öronen åt mig...

/Anton
Instämmer med föregående, originalskivorna är helt okej. Skulle du byta till "racingskivor" så är väl den största vinsten att de ser lite fräckare ut. Är du ute efter bättre bromsverkan så skall du istället kika efter hela bromskit men det är väldigt dyrt. I vilket fall så verkar Schmiedmann vara seriösa och jag betvivlar att det är något "uggi-buggi" med dessa skivor.

Kör på om du är intresserad, jag tror inte de kommer börja skeva efter 100 mil iaf...däremot ska du väl inte heller förvänta dig någon större vinning på bromseffekt utan mest lite tuffare utseende, om du har fälgar som tillåter.
Lycka till!

Mvh Erik
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Apropå Biltemas skivor...jag körde rätt hårt en säsong med Biltemas förstärka skívor(borrade&slitsade+Greenstuff) på min gamla 323i och dom funkade alldeles utmärkt...synd bara att dom försvunnit ur sortimentet..
xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
jag skulle mest vara intresserad för att det ser fräckare ut.. inte för att få bättre bromsverkan..

då jag inte kör bana eller nåt räcker orig. bromsverkan gott för mig... men man vill ju inte ha sämre bromsverkan heller... ifall jag skulle vara garanterad att jag inte skulle få sämre bromsverkan om inte bättre skulle jag kunna tänka mig köpa ett par..

........ HAHA ;p .....
Lundqvisten
Har kört med dessa racingskivor i snart 5år, det absolut bästa jag någonsin haft i skivbromsväg, köpte dem på Biltema som extraförstärkta skivor, kostade då 375:- stycket. fullt i klass med Ta-rox m,fl.
xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
Lundqvisten:
men dessa skivor e ju inte från biltema utan schmiedmann...
menar du att det är likadana skivor som såldes på bilema förut eller

........ HAHA ;p .....
xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
en annan grej som jag undrar över... e de pris per styck eller per par... jag ser inte det...

........ HAHA ;p .....
Lundqvisten
xelerator: Priset är per styck, skivorna köptes tidigare hos Biltema de är märka: schmiedmann. De är knappt märkbart slitna trots flera tusen mils körning. Tidigare fick jag byta de kassa BMW originalskivorna minst en gång per år p.g.a obalans.
Lundqvisten
Tillägg: Kolla i någon äldre Biltemakatalog 97-2000. De fanns t,om på bild. Tror ej att de finns med i dagens Biltemasortiment.
xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
härligt att de höjer priset med drygt 600 kr när de börjar sälja dem på schmiedmann...

........ HAHA ;p .....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.