AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.785

E30 M3:an i Börsen...

Sida 2 av 2
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Verkar vara en toppenbil ju! fan att man inte har plats & pengar som sagt! :)
Jag vet vad han gav för bilen så killen tjänade ingenting på den. Bilen såldes till mig pga. trubbel i familjen.

Jag håller med helgerån att förstöra en så fin bil. Asconor bygger man rallybil av.
PS
287
PSE-R
M3 -87
M3 -95
Jag håller inte med riktigt om detta med att m3 e30's ej får användas till motorsport.. helt galet ju! det är ju faktiskt det de utvecklades till från första börjarn.. :)

själv har jag isf förstört min m3 e30

mvh Peter

Ni
430
Nicke_M
850 CSi
M5 E39
Visst byggdes de för motorsport.
Men nu är de klassiker å blir bara ovanligare å mer å mer kult!

Jag blir alltid jätteglad när jag ser en M3 E30 helt i originalskick.

Vill absolut ha en igen framöver, men de börjar nu att stiga i värde om de är original. Men då är det väl bara att pynta.
Kärlek kan ju inte mätas i pengar vet ja.

Nicke
Jag håller med om att M3 E30 skall användas för motorsport- på bana men inte i skogen. De blir ju så krokiga när man lindar dem runt träd. Då blir de ju aldrig vad de har varit en gång om man vill konvertera om den till originalskick igen. Visst, det är en optimal bil i skogen med bakhjulsdrift men.... då förblir det en rallybil som senare kommer att passeras till järnkvarnen..

Jag menar en bil med originalprylar har du svinkul med på bana men det skulle ju aldrig falla mig in att åka och sprätta grus med den.Det är ju otroligt hur hållbara dessa underverk är men grusåka, nja.

Bilen är och kommer vara en het klassiker och utbudet av bra exemplar börjar bli väldigt sällsynta. En rishög kostar ju nästan lika mycket som en i skapligt skick i dag. Många hakar upp sig på att bilarna inte är original och har skavanker när man är ute efter en kärra men bilarna är ju trots allt 15-18 år gamla i dag. Vi entusiaster har ju som uppgift att bevara de stackars få ex. som finns kvar. Orörda originalbilar existerar ju knappt och en sådan bil är DYR om man ens får tag på dom.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.